חדשות בעולם

הונגריה לא תסמן מוצרים מההתנחלויות

שר החוץ ההונגרי נשא אתמול דברים בירושלים ואמר כי ארצו לא תציית להחלטת האיחוד האירופאי לסמן מצרים מיו"ש ורמת הגולן. הוא מתח ביקורת על התנהלות האיחוד האירופאי מול משבר המהגרים, וקרא להדק את שיתוף הפעולה עם ישראל

אא

הונגריה לא תסמן בתוויות מיוחדות מוצרים ישראלים מיהודה ושומרון ומרמת הגולן, כך אמר אתמול שר החוץ ההונגרי פטר סייארטו בכנס של המועצה הישראלית ליחסי חוץ שהתקיים בירושלים. סייארטו תיאר את החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים כאלה כ'לא רציונלית' ואמר כי צעד כזה לא יתרום במאומה לתהליך השלום בין ישראל והפלשתינים.

סייארטו, שהגיע לביקור בזק בן 24 שעות בישראל, נשא נאום שחרג מאד מהמדיניות הרשמית של האיחוד האירופאי, בו חברה הונגריה. "אנחנו צריכים לומר את הדברים כמות שהם, במיוחד בזמן של משבר, אחרת לא נוכל למצוא פתרון", אמר, "תקינות פוליטית וצביעות מונעים התייחסות נכונה למצב והורסים את אירופה, שלא עמדה בפני כה הרבה אתגרים מאז מלחמת העולם השנייה".

מבין כל האתגרים שמנה, סייארטו התמקד במיוחד בגל המהגרים המוסלמים שמציף את אירופה. הוא טען כי כל מי שמסרב לקרוא למהגרים אלה 'פליטים' מוקע מיד כפשיסט, אבל האמת היא כי לא מדובר במשבר פליטים אלא בהגירה המונית, מה שמוכח מכך שהמהגרים אינם מרוצים להישאר במדינות בטוחות כמו הונגריה, קרואטיה ומקדוניה אלא מנסים בלי הרף לעבור למדינות שמצבם הכלכלי איתן יותר.

(צילום: Kobi Gideon / פלאש 90)(צילום: Kobi Gideon / פלאש 90)

בחודשים האחרונים ספגה הונגריה גינויים מחברותיה לאיחוד בשל בניית גדרות בגבולותיה עם קרואטיה וסרביה כדי לעצור את שטף המהגרים. סייארטו הגן על הצעד הזה באומרו כי: "היכולת להגן על גבולותינו היא העדיפות מספר אחת שלנו. אם אינך יכול להגן על הגבולות שלך, אתה לא יכול להגן על הטריטוריה שלך ועל האזרחים שלך". הוא ציין גם את הסיכון הבטיחותי בהגירה הזו שכן כה רבים מהמהגרים הם גברים צעירים שהיו מעורבים בלחימה באזורי עימות.

"מה שהתרחש בפריז ביום שישי האחרון הוא פעמון השכמה חד לפוליטיקאים אירופאיים", אמר שר החוץ ההונגרי. "אנחנו חייבים לקבל החלטות רציניות להגן על העמים שלנו כי כרגע אנחנו מחוסרי הגנה. אנחנו חייבים להשיג מחדש את היכולת לשלוט על הגבולות שלנו. לא צריך לדבר על איך להתמודד עם ההגירה אלא על איך לעזור לאנשים הללו להישאר בבית שלהם". למטרה הזו הוא הדגיש את חשיבות המעורבות של כל המעצמות בלחימה עם דאעש, ואף הוסיף שהאיחוד האירופי צריך להדק את שיתוף הפעולה שלו עם ישראל בשל הניסיון הרחב שיש לה בלחימה בטרור. 

תגיות:חרםהאיחוד האירופיהתנחלויותהונגריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה