חדשות בעולם

מתכנן הפיגועים בפריז ניצל מניסיונות חיסול רבים

מדינות המערב הנלחמות בדאעש ניסו זה זמן רב לחסל את עבד אל-חמיד אבאוד, שנמנה על מתכנני גל הפיגועים בפריז

אא

שני פקידי ממשל מערביים בכירים אישרו אתמול כי עבד אל-חמיד אבאוד, פעיל של דאעש החשוד בנטילת חלק משמעותי בתכנון גל הפיגועים בפריז, היה על הכוונת המערבית בחודשים האחרונים. אבאוד, אזרח בלגי ממוצא מרוקני, הורשע השנה בבריסל, בהיעדרו, בגיוס לוחמי טרור. הוא נמלט לסוריה עוד לפני המשפט וזכה לפרופיל נרחב במגזין הרשת של דאעש, שם תואר בלגלוג ניסיונם הכושל של הרשויות בבלגיה לעצור אותו. בין השאר הופץ וידיאו שלו נוהג בסוריה משאית הגוררת את גופותיהם של מתנגדי דאעש.

(צילום: Laurence Geai / פלאש 90)(צילום: Laurence Geai / פלאש 90)

אבאוד היה תחת מעקב של המודיעין המערבי כחלק מהמאמץ לאתר גורמים המגייסים לוחמים לדאעש מארצות המערב, ולחסל אותם.  סוכנויות המודיעין לא ידעו, כמובן, שהוא מתכנן את הפיגועים בפריז, אך הם ניסו לחסל את אבאוד בהפצצות מהאוויר כדי למנוע ממנו להמשיך בפעילות הגיוס הנמרצת שלו. אבאוד, שלמד באחד מבתי הספר המובילים בצרפת ולא קיבל חינוך דתי, הפך כה רדיקלי באמונתו בג'יהאד שהוא שכנע צעירים רבים, כולל את אחיו בן ה-13, להגיע לסוריה ולהתגייס לדאעש.

אבאוד התגורר בפרבר מולנבק בבריסל לפני שנמלט לסוריה. ביום שני, עשרות שוטרים בלגים הקיפו את הפרבר וביצעו חיפושים רבים אחרי משתפי פעולה של מבצעי הפיגועים בפריז. מולנבק הוא אזור שרוב אוכלוסייתו מוסלמית, ובשנים האחרונות הפך למקור של הסתה, קיצוניות, ואספקת לוחמים לארגוני טרור.

הנחה הרווחת היא כי אבאוד שוהה כרגע מסוריה, שם סייע לתכנן מרחוק את ההתקפה על פריז. 

תגיות:פיגועיםפריזדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה