חדשות בארץ

מחדל: אסיר מורשע ברח מאשפוז ונלכד לאחר שעות

אסיר מורשע המרצה שני מאסרי עולם ברח מחדרו בביה"ח אסף הרופא ונלכד בתחנה המרכזית בבאר שבע על ידי מאבטח התחנה

אא

ירון סנקר, אסיר המרצה שני מאסרי עולם, ברח אתמול (א') מתחת ידיהים של שומרי שירות בתי הסוהר, בעת אשפוזו בביה"ח אסף הרופא. בעקבות האירוע הוכרז מצב חירום באזור השפלה. למרבה המזל, סנקר נלכד בסביבות השעה 01:30 בתחנה המרכזית של באר שבע.

סנקר החל בשביתת רעב לפני כמה שבועות, ובעקבות כך אושפז בביה"ח. הוא שהה בחדרו בביה"ח אסף הרופא ללא שמירה צמודה, בניגוד לנהלי השב"ס שמגדירים כי אסיר מסוכן, אמור להיות אזוק למיטתו, ומאובטח 24 שעות ביממה על ידי שלושה סוהרים. בסביבות השעה 22:00, סנקר ניצל את המצב ונמלט דרך חלון חדרו לכיוון תחנת המוניות של ביה"ח, לא לפני שגנב את תיקו של אחד הסוהרים, בו היו חפציו וכספו. 'האסיר הנמלט' לקח עבורו בגד עליון, וירד מהחלון לעבר תחנת המוניות של ביה"ח כשהוא לבוש בפיג'מת ביה"ח.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

רק לאחר שסנקר הצליח לעלות על מונית לבאר שבע, הבינו הסוהרים כי האסיר נמלט. מכיוון שהכסף שהצליח לגנוב מתיקו של הסוהר לא הספיק עבור נסיעתו, ביקש מהנהג להתקשר למכר שישלם עבורו. לאחר שניסיונו כשל, נהג המונית הוריד אותו ברחוב הרצל בראשון לציון. סנקר עלה על מונית נוספת לכיוון באר שבע. כשהגיעו לקריית גת, חשב שנהג המונית עלה עליו, וביקש לרדת. לאחר מכן, עלה על אוטובוס לכיוון באר שבע, ובתחנה המרכזית נתפס על ידי מאבטח התחנה.

המאבטח שלכד את סנקר סיפר, כי עלה עליו בזכות התמונה שהפיצה המשטרה: "ביקשנו ממנו להציג תעודת זהות, הוא התחיל לגמגם, דחף אותי והתחיל לברוח. רדפתי אחריו והפלתי אותו למדרכה יחד עם אחראי המשמרת. תפסנו אותו, ואמרתי לאחראי המשמרת שידרוך את הנשק ויתקשר למשטרה. ישבתי על סנקר ולא נתתי לו לזוז. המשטרה הגיעה תוך זמן קצר ולקחה אותו. אמרו לנו שאולי מנענו רציחות נוספות אם הוא היה מצליח להימלט".

לאחר שהסתיימה חקירתו, הוחזר סנקר לאגף הבידוד במרכז הרפואי בשב"ס.

בעקבות המקרה הודיע השר לביטחון פנים, גל ארדן, כי מינה ועדה שתבדוק את מחדלי בריחת סנקר. כמו כן, בשב"ס הקימו צוות שיבדוק את האירוע בהובלת סגן נציב בתי הסוהר. הממצאים יוגשו לנציב בתי הסוהר בימים הקרובים.

בשב"ס הגיבו: "על פי חקירה ראשונית, האסיר הצליח לחמוק מחדר אשפוזו. צוותים גדולים של שב"ס החלו בטיפול האירוע, תוך בחינת מרכיבי האיום וזהות האסיר. בסביבות השעה 01:30 זוהה, בעקבות פרסום תמונתו של האסיר בכלי התקשורת, בכניסה לתחנה המרכזית בבאר שבע על ידי מאבטח המתחם שריתק את האסיר לרצפה. צוותי בילוש משטרה ויחידת מצדה של שב"ס, שנפרסו מבעוד מועד במוקדים רלוונטיים, תפסו את האסיר לחזקתם".

תגיות:אסיראסיריםשב"סרוצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה