חדשות בעולם

לאחר מצוד: נלכד המחבל היחיד שנותר בחיים מהטבח בצרפת

מאות שוטרים פשטו בשעות האחרונות על קן הטרור בפרבר מולבנק שבבלגיה, שם לכדו את המחבל האחרון שנותר בחיים, סאלח עבדל-סאלם, שאחראי למותם של עשרות בני אדם, ואף להסעתם של שאר המחבלים למקום, והצליח להימלט לאחר הפיגוע, שבו שני אחיו פוצצו עצמם

אא

התקשורת הבלגית רועשת, עם היוודע דבר לכידתו של המחבל האחרון שנותר בחיים, מבין שמונת המחבלים שביצעו את הטבח בצרפת. המחבל, סאלח עבדל-סאלם, הינו אזרח צרפתי כבן 26, שנאשם בהרג של לפחות 89 בני אדם חפים מפשע, בליל שבת האחרון בתיאטרון הבאטלקן, במהלך מופע של להקת ה"איגלס אוף דת' מטאלס". המצוד אחריו נמשך שעות ארוכות, והוא בוצע בידי כוחות מיוחדים של משטרת בלגיה.

את הטבח כאמור, ביצע עבדל-סאלם יחד עם עוד שלושה מחבלים, בהם שני אחיו. בנוסף, מואשם עבדל-סאלם, בהשכרת הרכב ובהסעת המחבלים למקום הפיגוע. בניגוד לשאר המחבלים, שפוצצו את עצמם באמצעות אפוד חבלה שהוצמד לגופם, עבדל-סאלם, הצליח לברוח מהמקום ולהימלט מהמדינה דרך הגבול בין צרפת לבלגיה.

בתחילה, ניסה לעבור את גבול בלגיה, אולם נעצר ותושאל. כפי הנראה, עבדל-סאלם עדיין לא הוכנס באותה השעה לרשימת המבוקשים, ולכן שוחרר מאוחר יותר. עם היוודע הדבר, בערו הרוחות על כך שהצליח להימלט ואז החל מצוד אחריו, ותמונתו התפרסמה יחד עם שמו כמבוקש.

בשעות הבוקר המוקדמות פשוט כוחות משטרת בלגיה על מולנבק, פרבר של העיר בריסל, שמזוהה עם גורמי אסלאם קיצוני, בו התבצר המחבל על פי מידע מודיעי שהתקבל לגביו. על פי עדי ראייה, קראו הכוחות בהתחלה למחבל להסגיר את עצמו, אולם משלו נענו הצליחו למצוא אותו ולעצור אותו. עדי ראיה מספרים על שימוש בגז מדמיע וגם על קולות של יריות שנשמעו במהלך המעצר.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

לדברי ראש העיר, מדובר באזור שהיננו "קרקע פוריה לאלימות". שכן מולנבק מוכרת כאזור שמאוכלס במהגרים רבים, ואף הפך לאחד היעדים המרכזיים של המשטרה מאז מתקפת הטרור האחרונה שאירעה בה. מדובר באזור דיסקרטי ופתוח יחסית, המאפשר למטיפים קיצוניים ושוק שחור לחדור ולשגשג במקום, ומהווה אף כר נוח להוציא דרכו פיגועים. כתוצאה מכך, גם נשק נסחר שם במחירים נמוכים. "עבור 500-1,000 דולר אתה יכול לרכוש נשק צבאי, בחצי מחיר", הסביר בילאל בניאיש, מומחה בלגי להתפשטות האיסלאם הרדיקלי במדינה.

בתוך כך, שעות ספורות קודם לכן, חשפו גורמים בצרפת את זהותו של מי שעמד מאחורי הטבח ההמוני בצרפת. מדובר בעבד אלחמיד אבו-עוד, בלגי ממוצא מרוקאי, שמחשד כמממן והמתכנן העיקרי של הפעולה.

שעות ספורות קודם לכן חשפו גורמים רשמיים בצרפת את זהותו של מי שמעד מאחורי המתקפה: שנחשד כי הוא המממן והמתכנן העיקרי של הפעולה. על פי החשד את שרשרת הפיגועים תכנן מחוץ לגבולות המדינה - בסוריה. גם הוא כמו מרבית מחברי החולייה, התגורר במשך תקופה מסוימת במולנבק.

כמו כן, פשטה המשטרה המקומית בצרפת על למעלה מ-150 אתרים שנחשדו כמוקדי איסלאם קיצוני. בפשיטה נמצאו מצבורי נשק גדולים, בהם משגרי רקטות בעיר ליון. "מתקפת טרור נוספת עלולה להתרחש בשבועות הקרובים", הזהיר ראש הממשלה מנואל ואלס.

תגיות:מחבליםטרורצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה