חדשות בעולם

פולארד: כל מה שרציתם לדעת על שחרורו בשישי הקרוב

ביום שישי הקרוב זה קורה: אחרי שריצה עונש של 30 שנה מלאות, בסוף השבוע הקרוב צפוי ג'ונתן פולארד להשתחרר מהכלא האמריקאי. אז מה הולך להיות שם ומה הולך לקרות עם האסיר היהודי המפורסם רגע לאחר שחרורו? הכל בכתבה שלפניכם

אא

בעבור המון אנשים, יום שישי הקרוב צפוי להיות יום היסטורי של ממש. ביום זה צפוי להשתחרר האסיר היהודי המפורסם בעולם, ג'ונתן ג'יי פולארד, שנכלא לפני 30 שנה באשמת ריגול עבור ישראל.

פולארד, או בשמו הביטחוני "אסיר מספר 09185-016", ריצה עונש מלא ללא חנינה או קציבה של העונש בכלא באטנר בצפון קרלויינה. אמנם מועד השחרור המקורי נקבע ל-21 בנובמבר, אולם מדובר על יום שבת, ומכיוון שבבית הכלא לא עורכים שחרורים בשבת או בראשון – הוחלט להקדים את שחרורו כבר לשישי הקרוב.

בעולם התקשורת כבר מסתערים על הידיעה, וכפי הנראה, את שחרורו צפויים ללוות צלמים מעשרות תחנות שידור שונות ברחבי העולם, שיבקשו לסקר את המאורע. אולם "בוועד למען פולארד", כבר מבקשים להטיל איפול על תהליך השחרור, כדי להבטיח את שלומו ובטחונו של פולארד ושל רעייתו אסתר, שצפויה לחכות לו ולקבל את פניו מחוץ לכותלי הכלא.

אי לכך, לא נמסרה לתקשורת שעת השחרור המיועדת של האסיר, ואף נשקלת האפשרות שפולארד יוברח ברכב אטום מאחת הכניסות הצדדיות של הכלא. בוועד למען שחרורו מקווים גם להיפגש איתו מאוחר יותר בארה"ב, זאת לאחר שערכו מאבקים רבים לשחרורו במשך השנים.

יהונתן פולארד (צילום: פלאש 90)יהונתן פולארד (צילום: פלאש 90)

אולם גם לאחר שחרורו, על פולארד עדיין מוטלים איסורים מסוימים. מבחינה חוקית, פולארד לא יוכל לעזוב את ארצות הברית במהלך חמש השנים הקרובות, ויצטרך להתייצב בזמנים קבועים לביקורת – זאת כיוון שהיה אסיר בטחוני ובמשך תקופה זו הוא עדיין נתון לפיקוחו של הממשל על פי החוק האמריקאי. כמו כן נאסר עליו להתראיין לתקשורת בתקופה זו. אולם לפי דיווחים שונים, עורכי דינו כבר דאגו לו למקום מגורים ומקום עבודה באזור ניו יורק, שיסייעו לו לשקם את חייו, בתקווה שיוכל לחיות חיים חדשים כאדם חופשי.

פולארד אף צפוי לעבור אשפוז לאחר השחרור, זאת על מנת לעבור בדיקות רפואיות מקיפות, בעקבות דברים שעבר במהלך שהותו בכלא, ובהם גם ניתוח.

בכנסת כבר נערכים לשחרורו, וח"כ דוד ביטן כבר יוזם הצעת חוק לפי מדינת ישראל תחויב בהוצאות השוטפות לצרכי מחייתו, הכוללות טיפולים רפואיים, במשך כל ימי חייו. זאת, לאחר שהוכר בעבר כסוכן שפעל בשירותה, שהחזיק אף בדרכון ואזרחות ישראליים.

כזכור, פולארד שירת כקצין באגף המודיעין של הצי האמריקני, כמנתח חומרי גלם. מתוקף תפקידו נחשף למידע בטחוני רגיש הנוגע לישראל. פולארד פנה לקצין הישראלי אבינעם סלע, ששירת בלשכה לקשרי מידע (לק"ם), והציע את שירותיו. הוא הספיק להעביר לישראל אלפי מסמכים מסווגים, אולם נתפס ב-21 בנובמבר 1985 על ידי ארצות הברית, אז נשפט ונידון למאסר עולם, אותו הוא צפוי לסיים ביום שישי הקרוב.

תגיות:פולארדשחרורארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה