חדשות בארץ

תדהמה: נחש ארסי התגלה בתוך שקית חסה בסופר

מה הייתם עושים אם במהלך מסע קניות שגרתי בסופר, הייתם מגלים לפתע נחש בתוך שקית החסה שלכם? נשמע בדיוני? הסיפור הזה קרה בשבוע שעבר לתושבת תל אביב בעת שניגשה למדף החסה בסופר. וגם: מה עלה בגורלו של הנחש

  • ד' כסלו התשע"ו
אא

צילה (שם בדוי) היא תושבת תל אביב, שבסך הכל התכוונה לבצע מחטף מהיר בסופר ולרכוש מוצרים לביתה, במהלך מסע קניות שגרתי בסופר.אבל מה שהחל כהליך קניה שגרתי – היה רחוק מלהסתיים כאחד כזה. "נכנסתי לסניף קטן של הרשת עם הבן שלי כדי לקנות לו משהו לאכול. עברנו ליד מדף הירקות. אז מישהי קראה לי ושאלה אותי אם אני רואה משהו מוזר בחסה. ישר זיהיתי שזה נחש", סיפרה צילה ל-ynet.

לדבריה, מה שהיה מלחיץ יותר הוא ששקית החסה היתה פתוחה, והיה חשש שהנחש ייצא מהשקית – ויסכן חלילה את חייו של מי מהנוכחים בחנות. לצורך כך, פנתה לעובדי החנות על מנת לעורר את תשומת ליבם למקרה. "אמרתי להם שהשקית היתה פתוחה, הנחש היה נראה חי וצריך ללכוד אותו", היא משחזרת. "נאלצתי לעזוב את המקום, אבל יצרתי קשר עם מוקד שרות הלקוחות של הרשת ודיווחתי על הנחש".

בהמשך, יצרה צילה קשר עם גיא חיימוביץ', מנהל אתר להיכרות עם נחשים, שאף שחיבר בעבר את  הספר "מדריך השדה הישראלי לזוחלים ולדו-חיים" ומספק שירות חינמי של זיהוי נחשים. "היא שלחה לי את התמונה בזמן אמת ואמרה לי שמצאו אותו בסופר והם לא יודעים מה לעשות", מתאר חיימוביץ'.

הנחש בתוך החסההנחש בתוך החסה

"זיהיתי כי מדובר בצפע מצוי בתוך החסה והמלצתי לה בחום לקרוא ללוכד נחשים. זהו צפע שרק בקע ויש סיכוי שישנם עוד צפעים בסביבה. הנחש יכול היה להיעלם בין שקיות החסה, וחבל אם מישהו היה חוטף הכשה בזמן שניסה לקחת חסה", הוא מציין..

לדברי חיימוביץ', סביר שהנחש הצפע הגיע אל השקית דרך השדות החקלאים שבהם הוא מחפש את מזונו, ואז ככל הנראה הגיע גם אל השקית. לדבריו, בניגוד למה שרובנו חושבים - מפגש עם נחשים לא חייב להיות טראומתי כלל. "אם נשים את כל הפחדים בצד לרגע, אפשר אפילו ליהנות וללמוד המון ממנו. הרי גם מכוניות יכולות להיות מסוכנות, ואנו לא מפחדים מהן. צריך לציית לחוקי המשחק, ולשמור על עירנות".

לדבריו של חיימוביץ', גם אם יוצא שנתקלים בנחש – יש לנהוג בעירנות, והחשוב מכל הוא לא לנסות ללכוד אותו לבד. "כאשר נוקטים בכל אמצעי הזהירות - בראש ובראשונה שמירה על מרחק ביטחון וערנות - אין כלל ממה לחשוש. אבל כל זה לא בא לרמוז שנחשים אינם עלולים להיות מסוכנים. כאשר דוחקים נחש לפינה, מנסים ללכוד אותו או פשוט דורכים עליו בטעות, הוא לא יהסס לנשוך או להכיש כדי להציל את חייו".

עוד הוא מוסיף: "כשנתקלים בנחש, אין לנסות בשום פנים ואופן ללכוד אותו או לפגוע בו ממספר סיבות עיקריות. הראשונה היא, שאין לדעת כיצד הנחש ינהג כאשר הוא בלחץ וחושש לחייו. לא פעם נחשים הפתיעו גם את המנוסים שבאנשי השטח והצליחו להכיש ואף להרוג בעת המאבק על חייהם", אומר חיימוביץ' ומדגיש כי "כל הנחשים בישראל נחשבים לחיות בר מוגנות על פי חוק, ואין לפגוע או להפריע למהלך חייהן ללא היתר מיוחד מרשות הטבע והגנים".

ומה עלה בגורל הנחש, אתם שואלים? צילה מספרת שביום המחרת קיבלה טלפון ממנהל הסניף, שבישר לה שהנחש הועבר אחר כבוד לקופסת פלסטיק, על מנת לבודד אותו, אולם נמצא כשהוא מת. לוכד הנחשים שהוזמן ושהגיע בהמשך, סיפר כי בשעה שמצאו אותו הוא אכן היה חי – אולם מת בהמשך.

"שיתפתי את הצילום בין חברים ואני מופתעת לגלות שהוא מפורסם בכל הרשת. אני מקווה שזה יעלה את המודעות של רשתות המזון והאנשים", מסכמת צילה את החוויה המסעירה. "מאז התקרית, אני מאוד זהירה עם חסה".

מהחנות נמסר בתגובה, כי "קיים נוהל מיון סחורה שבאמצעותו מגלים פגמים שונים, גופים זרים ומזיקים. מדובר בתוצרת חקלאית, ואי אפשר להבטיח במאה אחוז אי המצאות של חיות שדה בתוצרת הטריה, שמגיעה ישירות מהשדות. לכן קיים הנוהל, ובמרבית המקרים מזהים פגמים בטרם הגעת הסחורה לסניפים. במקרה הנדון, מיד עם זיהויו של הנחש, לוכד מקצועי הוזמן ולכד אותו בצורה בטוחה ומקצועית".

תגיות:נחשחסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה