חדשות בעולם

בעקבות הטבח? 80% מיהודי צרפת שוקלים עלייה

בראיון שהעניק אחרי הטבח, מצביע ד"ר מיכאל בן סעדון, מנכ"ל עמותת "קליטה", על סקרים אחרונים, שמראים שמרבית היהודים בצרפת מעוניינים לעשות עליה לארץ, וממליץ לממשלה להיערך לכך בהתאם

אא

האם בקרוב יתרחש גל עליה המוני של יהודי צרפת? לדברי ד"ר מיכאל בן סעדון, מנכ"ל עמותת קליטה, ארגון הגג של העמותות הפועלות לטובת קליטת עולי צרפת – נראה שכן. בראיון שקיים עם "יומן 7", בן סעדון מצביע על סקרי דעת קהל אחרונים שמלמדים על היענות של 80% מכלל היהודים, שמעוניינים לעשות עליה לארץ ולעזוב את צרפת.

לדברי בן סעדון, הגורמים שמביאים את היהודים לחשוב ברצינות על עליה, אינם קשורים רק לאירוע הטבח האחרון או לזה שקדם לו בפיגוע שאירע בסופרמרקט "היפר כשר", אלא גם למציאות הכלכלית הקשה בצרפת, משבר הזהות, ואצל צעירים בעיקר – גם האנטישמיות הרבה שהם פוגשים, ולהתחזקות הימין הראדיקלי יש השפעה מכרעת על כך.

כיום מונה הקהילה היהודית בצרפת כחצי מליון יהודים, ואולם בסך הכללי מדובר בכמיליון איש שהינם בעלי זכות עליה מכוח חוק השבות. לדבריו רק בשנה שעברה עלו 8,000 איש מיהודי צרפת, ומתחילת השנה נרשמו כבר עוד כ-7,000, שדופקים על דלתותיה של הסוכנות בבקשות לסיוע בעליה וקליטה בארץ ישראל.

בן סעדון קורא לממשלה להיערך לכך, ובימים אלה מגבש יחד עם ארגון "קליטה", ארגון "נפש בנפש" והסוכנות היהודית מסמך המלצות למקצה שינויים ושיפורים לטובת יהודי צרפת, על מנת להקל עליהם את העליה ולעודד אותם לכך.

(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

עוד מוסיף בן סעדון כי המסמך יתרכז בעיקרו בשלושה תחומים עיקריים, והם: חינוך, תעסוקה והכרה בתארים. לדבריו, יש צורך להרחיב את לימודי העברית בארץ ואת בתי הספר בהם יש מסלולים שניתן להיבחן לבחינות הבגרות בצרפתית. לדבריו אפשרות ללימוד מאסיבי יותר של העברית, תסייע לעולים להשתלב מהר יותר בארץ ובכלל זאת גם למצוא מחדש תעסוקה ראויה. עוד הוא מציין את החשיבות של הכרה בתארים מחו"ל, כגון רפואה - שמשרד הבריאות מקשה מאוד בתחום זה, זאת למרות שיש מחסור גדול ברופאים בארץ.

בסיכום דבריו טוען בן סעדון כי כרטיס הביקור הטוב ביותר כדי לעודד קליטה ועליה לארץ – הוא פשוט לדאוג לקליטה טובה, שתייצר עוד קליטה. "הקהילה היהודית בצרפת היא מאוד ציונית, אבל היא רוצה קליטה חינוכית ותעסוקתית מוצלחת ומי שרוצה עוד עולים צריך לדאוג לקליטה איכותית. מי ששוקל לעלות לארץ יש לו קרובי משפחה בארץ והמידע זורם. קליטה איכותית מביאה עוד קליטה. כל עולה שנקלט טוב הופך שגריר טוב לישראל ולעלייה. זה השיווק הטוב ביותר לעלייה".

תגיות:צרפתעלייהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה