חדשות בעולם

יהודי צרפת: ''אילו רצו לפגוע בנו, לא היו תוקפים בשבת"

אולם הקונצרטים "בטקלאן" בפריז, בו בוצע הטבח העיקרי בליל שבת האחרון, אמנם שייך למשפחה יהודית, אבל היא, כמו הקהילה היהודית בצרפת, אינה חושבת שהפיגוע היה מכוון כנגד היהודים בעיר

אא

בתוך הסערה התקשורתית הנרחבת בצרפת, הגועשת על רקע הטבח הנורא שאירע במדינה בערב שבת האחרונה -  נמצאים גם היהודים. כעת מתברר, כי תיאטרון "בטקלאן", ששימש כיעד המרכזי בפיגוע - שייך למשפחה יהודית, וכי בשבועון "לה פואן", פורסמו כבר בשבוע שעבר אזהרות כי בדעתם של קיצונים לפגוע במקום.

אולם למרות זאת, בני המשפחה והקהילה היהודית כולה בפריז – טוענות היום כי מתקפת הטרור שאירעה לא כוונה כנגד יהודים. "אנחנו מגיבים לזה כמו אזרחים צרפתים. זאת טרגדיה מוחלטת", אמר ל'הארץ' יואל מרגי, נשיא מועצת הקהילות הדתיות בצרפת, ששהה בישראל בעת הפיגועים. "אילו רצו לפגוע ביהודים, הם לא היו תוקפים את המקום בשבת. אירועים יהודיים נערכים בהרבה אולמות קונצרטים, והטרוריסטים תקפו גם מקומות שאין להם קשר ליהודים. הפעם צרפת היא זו שהותקפה, המדינה כולה". עוד הוסיף מרגי, כי המדינה מבחינתה הודיעה להנהלת הקהילה כי היא תקבל הגנה ברמה הגבוהה ביותר – ככל שיידרש.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

אולם לדברי גורמים בקהילה, פריסתם האחרונה של כ-1,500 חיילים בפריז מאז הפיגוע – אינה משפיעה עליהם, זאת כיוון שהמוסדות היהודיים ובתי הכנסת כבר מאובטחים באופן קבוע מאז הפיגוע שהתרחש בסופרמרקט "היפר כשר".

בתוך כך, בראיון שהעניק ל"הארץ", מתאר רוז'ה קוקירמן, יו"ר קרי"ף, ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת את המצב הנוכחי בצרפת נוכח המתקפה האחרונה בכך ש"זה מעולם לא קרה. כוחות הביטחון אמרו לנו לבטל את כל האירועים שביכולתנו לבטל. עלינו להגביל את האסיפות והפגישות ככל האפשר". עוד הוסיף להתייחס למצב ואמר כי מדובר במצב שהוא חדש לגמרי בצרפת, מבחינת הטרור. "לפני כן היעד של טרוריסטים היה קבוצות מוגדרות כמו יהודים ועיתונאים, אך כעת הם רוצחים ללא אבחנה את כל הצרפתים שאינם מוכנים להיכנע לחוק השריעה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בתוך כך, מסרו מנהיגים יהודיים, שלאות הזדהות ותחושת סולידריות עם הנרצחים – נראה שבכל מקרה היו מבטלים אירועים. "אנחנו תומכים תמיכה מלאה במלחמה של ממשלת צרפת באיסלאם הקיצוני ובדאעש", אומר מרגי. "צרפת כולה מותקפת. כולם צריכים להמשיך לעמוד על המשמר".

גם הרב הראשי של צרפת, הרב חיים קורסיה, הביע את תנחומיו על האירועים האחרונים במדינה ותיאר שהוא "מוכה אימה" מהפיגועים, ואף קרא ליהודי המדינה להצטרף בתפילותיהם לשלושת ימי האבל, עליהם הכריז פרנסואה הולנד, ראש ממשלת צרפת.

תגיות:טרורצרפתפריז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה