חדשות בעולם

שליח חב"ד בפריז: "קרה לנו נס"

הפיגוע שהתרחש בערב שבת האחרונה בפריז, התרחש בסמוך לבית הכנסת של הקהילה היהודית. לדבריו, התרחש נס לכל המתפללים היהודים. "קרה לנו נס. אני לא רוצה לחשוב מה שהיה קורה לו יצאנו מבית-הכנסת בשעה בה המחבלים ביצעו את זממם וטבחו באזרחים"

אא

בראיון שהעניק הרב משה כהן, שליח חב"ד ברובע ה-11 בפריז, לאתר חב"ד COL, לאחר הפיגוע, סיפר על הנס שאירע לכל היהודים שמתגוררים באזור הפיגוע, "הפיגוע היה מתחת לחלון ביתנו", תיאר בהתרגשות. לאחר מכן, סיפר על סעודת השבת שסיים בביתו – כשברקע היו סירנות ללא הפסקה. "הבנתי שקרה משהו חריג, אבל לא ידעתי מה. היו אלה סירנות של משטרה, מכבי-אש, אמבולנסים".

רק בהמשך, נודע לבני המשפחה על מתקפת הטרור הרצחנית שאירעה בפריז. "אחד השכנים אמר לנו שעירית פריז ביקשה לא לצאת מהבתים, היות ויש חשש שמחבל נוסף מסתובב ברחובות. אחד האורחים שלנו יצא מהבית וכמובן לא ידע דבר על מה שמתחולל ברחוב. ברוך השם הוא הגיע בשלום לביתו".

אולם לדבריו של הרב, מדובר בנס שגדול יותר מהאורח של בני המשפחה שיצא ללא פגע. לדבריו, ביום המחרת – הבין שאחד ממוקדי הפיגוע היה בדיוק ליד בית הכנסת של הקהילה, ולו היו בוחרים המפגעים לקיים את הפיגוע זמן קצר קודם לכן – הנפגעים העיקריים מהפיגוע היו צפויים להיות מתפללים רבים שיצאו מבתי הכנסת הסמוכים למקום.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"למחרת בבוקר, הלכתי כרגיל לבית-הכנסת וראיתי שכל הרחוב סגור", מתאר הרב כהן. "התברר שאחד המוקדים של הפיגועים, היה ממש מתחת לבית-הכנסת שלנו, בו אני משמש כרב. קרה לנו נס. אני לא רוצה לחשוב מה שהיה קורה לו יצאנו מבית-הכנסת בשעה בה המחבלים ביצעו את זממם וטבחו באזרחים.

"המקום בו שוכן בית-הכנסת שלנו, תוסס מאוד ומסתובבים בו הרבה צעירים בשעות הערב והלילה. מטרת המחבלים, כמובן, הייתה לפגוע בחירות של התושבים דווקא במקום הזה שנחשב להומה אדם. כשהבנתי בבוקר שאין סיכוי שנוכל להיכנס לבית-הכנסת ולהתפלל בו, לאחר שהרחוב כולו נסגר על-ידי המשטרה - הלכתי לבית-כנסת אחר שהיה פתוח. באמצע התפילה, שוטרים נכנסו וביקשו מאיתנו לצאת. הם אמרו שהם מפחדים על היהודים ושעלינו לצאת. הזדרזנו לסיים את תפילת מוסף ויצאנו לבית".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

אולם למרות החשש והמתח ברחובות, יצא הרב גם לתפילת מנחה ביום המחרת. "דיברתי עם המתפללים על התחזקות באמונה למרות המצב. סיפרתי להם על דברי האמונה העזים שהשמיע כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע כשעמדו מולו כוחות הרשע. דיברתי גם על העניין שאנחנו בתקופה של חבלי משיח ושצריך להתחזק בקדוש-ברוך-הוא".

בהמשך נשאל האם הפיגוע השפיע על כוונתם של בני הקהילה לעלות לארץ, והשיב כי בינתיים לא שמע על מישהו מבני הקהילה, שבכוונתו לעשות עלייה.

תגיות:חב"דפריזצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה