חדשות בארץ

האמבולנס הפלסטיני עבר במקום - וסירב לטפל בפצועים מהפיגוע

מחדל חמור שנחשף בידי האם השכולה, מגלה כי אמבולנס של הסהר האדום עבר במקום הפיגוע ביום שישי בדרום הר חברון – אולם סרב לטפל בפצועים כשראה שמדובר ביהודים. ראש הממשלה טוען כי יפעל בעניין במלוא החומרה

אא

לאחר פיגוע הירי שהתרחש ביום שישי, בו נרצחו אב ובנו, יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד, מתברר מחדל חמור שאירע בזירת הירי: אמבולנס של ארגון "הסהר האדום" עבר במקום – אולם סירב להעניק טיפול לפצועים היהודים, ואמר למשפחה לפנות למד"א.

ראש הממשלה, שקיים שיחה בנושא עם האם השכולה והאלמנה שסיפרה את הדברים, הנחה את משרד החוץ לחקור את הנסיבות שבגינן לא עצר האמבולנס לפצועים, והפנה אותה לטיפולו של מגן דוד אדום. הוא גם הנחה אותו להגיש מחאה חריפה לארגון הצלב האדום, האמון על פעילותו של ארגון הסהר האדום. "אם אכן הדברים יתבררו כפי שנראה לי היום, מדינת ישראל תנקוט בצעדים המתאימים נגד ארגון הסהר האדום", אמר אמש (מוצ"ש). עוד מסר, כי הוא מגנה בחריפות את מי "שהפקירו פצועים יהודים בניגוד לכל נורמה אנושית, תרבותית והומאנית".

בתוך כך, דוברות "הסהר האדום", שהגיבה על הדברים, טענה כי האמבולנס של הארגון אכן עצר במקום, והפרמדיקים שלו בדקו את הפצועים שנהרגו ואף סייעו לאחרים, אולם עזבו את המקום על מנת להביא תרופות כדי לטפל בהם - ואז כבר הגיע אמבולנס של צה"ל.

אולם מהתחקיר, המגובה בהקלטה ממוקד החירום של מד"א, בו התקבלה קריאתו של הבן נתנאל לפני מותו, עולה כי מדובר בסילוף של העובדות. שכן, בעת הגעת הצוותים הרפואיים הראשונים לאירוע, לא נצפו אנשי הסהר האדום בסמוך לרכבה של משפחת ליטמן, מה שמלמד על כך שהאמבולנס עזב את הזירה עוד טרם הגעת הצוותים הרפואיים של צה"ל ושל מד"א.

בתגובה לאירוע, התייחס גם מנכ"ל מד"א, אלי בין לדברים, והזכיר את מדיניות מד"א במקרים מסוג זה. "כפי שהוכח אין ספור פעמים בעבר ובמיוחד בתקופה האחרונה, מד"א פועל לאור ערכי השוויון ואי-משוא פנים, ומצופה כי יינקטו צעדים חמורים כנגד אלו שמפרים אותם", אמר בין. עוד הוסיף לגנות את פעילות הסהר האדום במקרה זה, ואמר כי "מדובר בהפרה בוטה וחמורה של עקרונות היסוד של תנועת הצלב האדום הבינלאומי המחייבים מתן מענה לאדם באשר הוא אדם, ללא אפליה כשהעיקרון ההומניטארי הוא היחיד לאורו פועלים הצוותים".

תגיות:משפחת ליטמןפיגוע יריאמבולנספלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה