חדשות בעולם

תופעה: מהו אותו ריר ורוד מסתורי שמציף את חופי נורבגיה?

ריר מסתורי בצבע ורוד-סגול, מציף ומכסה לאחרונה מיליוני מטר מעוקב בחופי צפון נורווגיה. הריר המוזר, דומה לסוג מסוים של מרגרינה. "אני משוכנע שמדובר במשהו שעוד לא נראה כמותו מעולם", מתאר אחד החוקרים

  • כ"ט חשון התשע"ו
אא

תעלומה: מיליוני מטרים מעוקבים בחופי צפון נורבגיה כוסו בימים האחרונים בריר מסתורי בצבע ורוד-סגול, שהחוקרים עומדים נבוכים נכחו.

הריר, שנפלט מהים, הוא בעל מרקם מסתורי הדומה לסוג מסוים של מרגרינה, ומאז הימצאו הוא מסעיר חוקרים רבים, שמנסים להבין את פשרו.

"לא הצלחנו לברר מה זה בעצם, חוץ מהשערה שמדובר בכמות גדולה של ג'לי-פיש" אמר רוגר לארסון, פרופסור חבר באוניברסיטת טרומסו. "אבל אני משוכנע לחלוטין שמדובר במשהו שעוד לא ראינו מעולם קודם לכן במדע".

בניגוד אליו, טוענות החוקרות טוני פלוקהאג וג'אן הלג-פוסה, מהמכון למחקר ימי של נורבגיה, כי ככל הנראה מדובר במדוזות מתות שהתפוררו, מסוג Ctenophora  Beroe. "זה לא מופרך שמדוזות מופיעות במקבצים צפופים, במיוחד בעומק הים", הסבירו.

אולם לאמיתו של דבר, מודות גם החוקרות, שבסופו של דבר אין להן באמת ודאות בנוגע למהות הריר הוורוד. "שמענו שהריר הזה מתקבל כשהמדוזות מרקיבות, אבל אנחנו לא יודעות להסביר איך זה קרה".

לעת עתה, נראה שמדובר בתופעה שאין לה כל הסבר מדעי.

תגיות:תעלומהורוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה