חדשות בארץ

משפחת תאיר רדה זקוקה לתרומה להקמת בית כנסת

אביה של הילדה תאיר רדה, שנרצחה לפני כתשע שנים, החולה במחלה ממארת, מבקש להגשים חלום אחרון: לראות את בית הכנסת שמקימים לזכר ביתו – כשהוא עומד על תילו. במשפחת ראדה מבקשים מכל מי שיכול – לתרום למען סיום הקמתו

אא

גם היום, תשע שנים אחרי ואי אפשר לשכוח: תאיר ראדה היתה בת 13 בלבד כשנרצחה באכזריות ונמצאה כשהיא מתבוססת בדמה בתא שירותים בבית הספר בו למדה, "נופי גולן" בקצרין.

כזכור, הרצח בוצע ב-6 בדצמבר 2006. היא היתה בת הזקונים של המשפחה, והפרשה הסעירה את המדינה כולה, והותירה את המשפחה דואבת עד עצם היום הזה. היום, לבני הזוג נכד יחיד הנושא את השם יאיר, מזכרת לשמה של בתם.

מאז הרצח, לא העזו בני המשפחה לבקש דבר מאיש, לצורך סיוע במצבם, אולם לאחרונה, יצאו בני המשפחה בפניה נרגשת: אנא תרמו לנו על מנת שנוכל לסיים את הקמתו של בית הכנסת שמוקם בימים אלה לזכרה של תאיר הי"ד.

מדובר במבצע גיוס תרומות, שנערך במרוץ כנגד הזמן. זאת, כיוון שאביה של תאיר, שמואל בן ה-58, חולה מאוד וסובל ממחלה ממארת. בימים האחרונים שוב אושפז בבית החולים פוריה בטבריה, לקבלת טיפול. לצידו שוהה כל העת במסירות ובנאמנות אין קץ, אשתו אילנה. "כל יום הוא מתנה בשבילנו", היא אומרת. "אנחנו מאוד־מאוד רוצים ששמואל יזכה לראות את בית־הכנסת שמוקם. זו משאלת הלב שלו ושלי כאחד".

תאיר רדהתאיר רדה

בכאב לב גדול, מוסיף גם שמואל ממיטת חוליו: "אני מתגעגע לתאיר והייתי מוכן לתת את חיי במקומה", ואילנה מוסיפה: "הרצח של תאיר ז"ל ממשיך לגבות מאיתנו הרבה כוחות פיזיים ונפשיים, שהולכים ומידלדלים, והשעון מתקתק".

בית הכנסת המוקם לזכרה, נבנה בסמוך למקום שבו גדלה בקצרין. הקמתו מתאפשרת רבות בסיועה של קהילת "שבת אחים", משפחת ראדה, משרד הדתות, משרד הפנים וגם המועצה המקומית קצרין.  כרגע, נעשים מאמצים לגייס כספים נוספים לבית הכנסת שבנייתו כמעט הסתיימה – אולם נעצרה בשל חוסר תקציב. דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין, מסר כי המועצה מגייסת משאבים ממשרדי הממשלה להשלמת בנייתו. "אני מברך על ההחלטה שהתקבלה לבנות ושמח שהגענו לישורת האחרונה", אמר.

כעת, זקוקה המשפחה לתרומה להשלמת מיזם ההנצחה של ביתם היקרה שנקטפה בדמי ימיה. לפרויקט ההתרמות, אף נפתח דף "הדסטארט" לגיוס תרומות להשלמת הבניה ולרכישת ריהוט לבית הכנסת, ובכללו בימת תפילה, ארון קודש וספריה לבית הכנסת. "כל תרומה להשלמת בית־הכנסת תבורך. זה החלום שאנחנו מבקשים להגשים עוד בחיינו", מסכמת האם.

תגיות:בית הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה