חדשות בארץ

בית המשפט דחה את שביתת הרכבת הקלה

היום תוכננה להתקיים שביתה ברכבת הקלה על רקע תנאי העסקתם של העובדים, אולם בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הוציא צו מניעה כנגדה, וביקש מנציגי ההנהלה והעובדים להמשיך במשא ומתן

אא

נדחתה השביתה: היום (שלישי) הודיע בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, כי הוא מקבל את בקשת הנהלת הרכבת הקלה להוציא צו מניעה, לשביתה שתוכננה להיום על ידי עובדי הרכבת.

בית הדין אף את השביתה בשבוע, והורה לעובדים ולהנהלת הרכבת להמשיך ולקיים משא ומתן כדי למנוע שביתות דומות בעתיד. "הפערים הם לא גדולים ולכן כדאי לתת עוד דחיפה למו"מ ולא ליצור בשלב זה קושי נוסף לתושבים בירושלים", נכתב בהחלטת בית המשפט.

כאמור, השביתה תוכננה, על רקע תנאי העסקתם של העובדים, שדורשים שיפור והעלאת שכר, ולאחר שלטענתם הגיעו למבוי סתום במשא ומתן עם ההנהלה על כך. יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, אמר כי "מדובר בעובדים אחראים שנעתרו עד כה לכל הבקשות להימנע מצעדים ארגוניים, בתקווה שהדבר יביא לשיפור תנאי העבודה. הנהלת החברה הבטיחה בשלוש וחצי השנים האחרונות שהנהגים יקבלו תוספות לאחר שנחתום עמה על הסכם, אך היא מתנהלת באטימות ולא מביא לקידום הנושא. לא יעלה על הדעת שמפעיל רכבת קלה מקבל 6,700 ברוטו בלבד, כשהוא לוקח איתו במשך כל היום 600 נוסעים ואחראי להם, כולל הסיכונים הביטחוניים לאורך המסלול. לא נוכל להמשיך ולסבול שכר ותנאי העסקה כאלה".

רכבת הקלה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)רכבת הקלה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

 על רקע האיום בשביתה של עובדי הרכבת, נמתחה ביקורת קשה מצד הנהלתה. "מדובר בהודעה תמוהה. אנו נמצאים בשיאו של מו"מ עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, במסגרתו הנחנו על השולחן הצעה חסרת תקדים להעלאת שכר משמעותית לנהגים, אף מעבר לשכר השעתי שיקבלו נהגי האוטובוס עפ"י המתכונת החדשה", טוענים בכירים בהנהלה.

עוד הוסיפו, כי "מדובר בהתנהלות שערורייתית של יו"ר הועד ויו"ר ההסתדרות בירושלים, שמעוניינים בשביתה בכל מחיר מתוך אינטרסים זרים, תוך אדישות מוחלטת לפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הירושלמי, וזאת בתקופה כה רגישה בעיר".

לאור האמור, הגישו אמש בהנהלת הרכבת בקשה לצו מניעה נגד השביתה. בבקשה נטען כי מדובר בשביתה "פסולה ובלתי מידתית, זאת למרות שהמו"מ בין הצדדים מתנהל ברמות הגבוהות ביותר ולא הגיע למבוי סתום ולמרות הצעתה הכלכלית חסרת התקדים של הנהלת הרכבת הקלה - הענקת תוספות שכר מפליגות של למעלה מ-20% לשכר הנהגים. לא פחות זועק לשמיים העיתוי בו בחרה נציגות העובדים להשבית את פעילותה והאופן בו הודיעה על כך".

תגיות:רכבת הקלהשביתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה