חדשות בארץ

אשקלון מוצפת: כביש ראשי קרס ורכבים טבעו

בשל מזג האוויר הסוער, נזקים כבדים בעיר אשקלון: הצפות כבדות, כביש ראשי התמוטט, מכוניות טבעו. כמו כן, תושבים רבים מנותקים שוב מחשמל ובתיהם מוצפים, ובית החולים ברזילי הוצף ופעילותו שובשה. העירייה פועלת בשיתוף המשטרה לסיוע לתושבים בשעה זו

אא

מזג האוויר הסוער חוזר, ועימו גם נזקי הסופות: באשקלון נמדדו משעות הבוקר עד כה 86 מילימטרים של גשם(!), שהביאו לשיטפון נרחב ולנזקים כבדים ברחבי העיר. בתוך כך, בתים רבים הוצפו, תושבים רבים מנותקים מחשמל, מכוניות רבות טבעו ואחד הכבישים הראשיים בעיר אף קרס.

גם בבית החולים ברזילי בעיר נרשמו נזקים כבדים ומחלקות רבות הוצפו. בעקבות כך, הוחלט על הפסקתה של הפעילות הלא דחופה בבית החולים, ובמקביל פועלים לפינוי מהיר ככל האפשר של המים שהצטברו, זאת בכדי לחזור לפעילות רגילה. מבית החולים נמסר כי המכשור החיוני להצלת חיים פועל כשורה, וכי בית החולים פועל במתכונת חירום בשיתוף משרד הבריאות ומד"א.

בתוך כך, עוברים שוטרי מרחב לכיש בשיתוף עם יחידת השיטור של המרחב, על מנת לוודא שאין לכודים או נפגעים בתוך הרכבים שהוצפו. "השוטרים נכנסים לתוך המים ובודקים רכבים שהוצפו ונתקעו, ובתוך כך חילצו הכוחות מספר אזרחים שנתקעו", נמסר מהמשטרה.

הצפות וניתוקי חשמל ברחובות (צילום: דוברות העירייה)הצפות וניתוקי חשמל ברחובות (צילום: דוברות העירייה)

במשטרה הדגישו כי הנזק המשמעותי ביותר נגרם ברחוב בן יהודה: "קטע כביש ומדרכה קרסו עקב בור שנפער במקום, והמשטרה החליטה לסגור את הרחוב לתנועת כלי רכב עד להודעה חדשה". רשימת הרחובות שהוצפו ומומלץ שלא לנסות לעבור בהם בעיר כרגע, הם: רחוב בן גוריון, רחוב ביאליק, רחוב דפנה, רחוב הנמל, רחוב הנמר ורחוב אלי כהן. מומלץ לנהגים להשתמש בדרכים חלופיות.

כפיר חיים, תושב אשקלון, ראה מול עיניו את הבור בכביש נפער. לחדשות 2 Online סיפר: "כל אשקלון מוצפת, כל הכבישים המרכזיים היו מוצפים. אני נכנסתי מהכניסה של אזור התעשייה ושם נדהמתי לגלות אל מול העיניים איך הכביש קורס ונופל, מזל שהייתי במהירות נמוכה והייתי יכול לעצור".

גם ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני סיפר לחדשות 2 Online על ההיערכות בעירו: "הקמנו בשעות האחרונות חדר מצב מיוחד בעירייה, לטיפול בפניות המתקבלות בעקבות הצפות קשות במספר מוקדים בעיר - הצפות שנגרמו עקב הגשמים העזים הבוקר. במקביל, צוותים של העירייה נמצאים כל העת בשטח כדי לתת מענה בכל המוקדים עליהם דווח".

עוד הוסיף, כי הוא מקווה שבשעות הקרובות יטופלו כל הפניות, וקורא לכלל האזרחים שניזקו מהסופה לפנות אליהם לקבלת סיוע. "אם אתם יודעים על מוקדים נוספים שטרם טופלו, אשמח אם תביאו את המידע הזה לידיעתנו. חשוב לציין שישנו כרגע עומס כבד מאוד של פניות למוקד, המחייב אותנו לטפל קודם כל במקרים הקשים והמורכבים יותר. אני מבטיח שכל הפניות יטופלו".

כאמור, בחסדי שמים עד שעה זו לא דווח על נפגעים.

תגיות:מזג אויראשקלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה