חדשות כלכלה

בשורה למשפחות: קצבת הילדים תוגדל

ועדת הכספים אישרה אמש את העלאת קצבאות הילדים, בתוספת תכנית חסכון לטווח ארוך על חשבון המדינה, עד גיל 18. ההעלאה אף צפויה להיות רטרואקטיבית חצי שנה אחורה

אא

בשורות טובות להורים: קצבת הילדים תוגדל. בדיון שנערך אמש בוועדת הכספים של הכנסת, הוחלט על אישור העלאת קצבאות הילדים, זאת בנוסף לתכנית חסכון לטווח ארוך לילדים עד גיל 18, על חשבון המדינה.

על פי התכנית, הגדלת הקצבאות תאפשר להורים לקבל עבור הילד הראשון והחמישי 150 ₪, במקום 140 ₪ שמקבלים כיום, ובעד הילד השני, השלישי והרביעי – הקבצה תגדל מ-140 ₪ כיום ל-188 ₪. בנוסף, קבלת הקצבאות תהיה רטרואקטיבית, מתאריך ה-1.5.15.

החלטה נוספת של הוועדה, היה כי עבור כל ילד במדינת ישראל תיפתח קופת חסכון - לה תפריש המדינה מדי חודש סך של 50 ₪, זאת עד הגיעו לגיל 18, אז יוכל לפתוח את התכנית. הביטוח הלאומי אף יפריש 500 ₪ נוספים על כך, בעת פתיחת החיסכון.

בדומה לכך, גם ההורים יוכלו לקחת חלק בתכנית החיסכון, כך שיוכלו להפריש עד 50 ₪ מכספם לחסכון, כך שהילד יוכל לצבור עד 100 ₪ בחודש.

כמו כן הוחלט כי תכנית חסכון זו תהיה ללא תנאים, הכסף יהיה פטור ממס על רווחי הון, וגם דמי הניהול של התכנית יהיו על חשבון המדינה.

נראה שלתכנית חסכון זו היה גם מי שהתנגד במשרד האוצר, אולם חבר הכנסת גפני, הודיע כי אין בכוונתו לוותר עליה, כיוון שמלכתחילה דובר על העלאת הקצבאות לסכום שלהן בשנת 2012 - כלומר בשיעור משמעותי יותר מזה שהוסכם עליו בוועדה.

תגיות:קצבת ילדיםכסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה