חדשות כלכלה

אמש נחתמה העסקה: סלקום רוכשת את גולן טלקום

לאחר שלפני כחודשיים וחצי הודיעו בעלי חברת התקשורת גולן טלקום כי היא מחפשת קונה – אמש הוחלט על רכישתה בידי חברת סלקום, בעלות של 1.17 מיליארד שקלים

אא

אמש הודיעו בחברת גולן טלקום על מכירת חברת התקשורת לסלקום. בהסכם, שנחתם אמש נקבע כי סלקום תרכוש את החברה בעלות של 1.17 מיליארד שקלים, וכי היא תוותר לגולן טלקום על חוב שיש לה כלפיה, שמסתכם בסכום של כ-450 מליון שקלים, כך שעלות הרכישה הסופית היא 1.6 מיליארד שקלים, או 400 מליון דולר. בנוסף נקבע בהסכם, כי גולן טלקום תשלם עצמאית את חובה למשרד התקשורת, בסך של 270 מליון שקלים.

ההחלטה על הרכישה, התקבלה לאור מספר סיבות, כשאחת מהן היא שמשרד התקשורת ביקש מגולן לרכוש מסלקום בעלות על חלק מאתרי השידור שלה, לצורך קליטה, ובעלי החברה החליטו שהרווחיות של החברה תקטן בשל העלות הגבוהה של הרכישה, וכן בשל עלויות נלוות נוספות הכרוכות בכך.

(צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)(צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)

כאמור, ההחלטה על מכירת החברה פורסמה כבר בחודש אוגוסט, אז שקלה חברת HOT לרכוש את גולן טלקום. בהמשך גם פלאפון הצטרפה למרוץ בהצעת מחיר שאינה ידועה, אולם בסופו של דבר נקבע כי סלקום תרכוש אותה.

בעבור סלקום, שסובלת בשנה האחרונה מירידה חדה בהכנסות בסך של 80%, מדובר בעסקה ששווייה מחצית מערכה, שכן כיום היא נסחרת לפי שווי של שלושה מיליארד שקלים, עם נתח שוק של 28% וכ-2.8 מליון לקוחות.

תגיות:סלולרסלקום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה