חדשות בארץ

מנהל בי"ח לניאדו: "הציבור נהג בצורה שהחמירה מצב הפצועים"

בשני פיגועים שאירעו לאחרונה, ניגשו עוברי אורח לפצועים ושלפו את הסכינים בהם נדקרו, זאת ללא כל ידע רפואי קודם. ד"ר אבינעם שקולניק, מנהל בית החולים לניאדו, בשיתוף עם מד"א, יוצאים כנגד התופעה

אא

לא אחת נקראים תושבי ישראל להתמודד עם מציאויות מורכבות, הנובעות מהמצב הביטחוני הרעוע. אחת מאותן סיטואציות, היא ההימצאות לאחר מעשה, באזורים שהתרחש בהם פיגוע. נראה, שכל אחד מגיב אחרת: יש מי שבורח, יש מי שמתעמת עם המחבל, ויש גם מי שנותר להעניק טיפול לקורבנות, עד בוא כוחות ההצלה.

לאחרונה, יצאו בבית החולים לניאדו ובארגון מד"א כנגד אחת התופעות הנהוגות לעיתים במקרים מסוג זה, כפי שאירע בשני פיגועים אחרונים, בנתניה ובראשון לציון.

לדברי ד"ר אבינעם שקולניק, מנהל בית החולים לניאדו, עוברי אורח ניגשו לפצועים – ופשוט שלפו מגופם את הסכין איתו נדקרו, במחשבה שכך יסייעו להם. בפועל, מזהיר ד"ר שקולניק שלא לנהוג כך. "אם אין לאדם ידע רפואי, יש לקרוא מידית לצוות רפואי", הוא טוען, ומוסיף כי מצבם של הפצועים בשני הפיגועים הוחמר בשל מעשים אלה.

פיגוע דקירה בנתניה, השבוע (צילום: גיל יערי / פלאש 90)פיגוע דקירה בנתניה, השבוע (צילום: גיל יערי / פלאש 90)

כזכור, ביום שני השבוע אירע פיגוע בעיר נתניה, ברחוב שדרות בנימין, עת מחבל דקר בגבו גבר כבן 71. המחבל, צעיר כבן 22 תושב טול כארם, נוטרל, ואילו הפצוע הועבר לטיפול בבית החולים לניאדו בעיר, במצב קשה אך יציב.

כמו כן, מוקדם יותר באותו היום אירע גם פיגוע דקירה בראשון לציון, כאשר מחבל שעלה על אוטובוס דקר אדם כבן 40 ופצע אותו באורח קשה. לאחר מכן, ירד מן האוטובוס באזור התחנה המרכזית ברחוב רוטשילד פינת הרצל, שם דקר אישה כבת 80, ופצע אותה באורח בינוני – קשה, ואז פצע צעיר כבן 25 במצב קל. משם נמלט לעבר חנות סמוכה, שם בתושייתה נעלה אותו עובדת החנות, עד להגעת כוחות משטרה שתפסו אותו ונטרלו אותו. המחבל, בן 19 תושב חברון.

תגיות:פיגוע דקירהנתניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה