חדשות בארץ

אושר סופית: תוחמר הענישה כנגד מיידי אבנים

מליאת הכנסת אישרה אמש סופית את הצעת החוק המחמירה בעונשם של מיידי אבנים. בכך מקווים להפחית מעשי טרור מסוג זה

אא

ברוב של 51 כנגד 17, אושרה אתמול בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק המחמירה בעונשם של מיידי אבנים. לפי החוק החדש, יהפוך עונשו המינימאלי של מיידה אבנים לשלוש שנות מאסר בכלא, והעונש לא יפחת מחמישית מעונש המרבי שנקבע לעבירה.

יחד עם זאת, לבית המשפט יש הזכות להפעיל שיקול דעת ולקבוע אחרת מטעמים מיוחדים שירשמו, ובנוסף, לא יהיה ניתן להמיר את כל המאסר בפועל למאסר על תנאי - אלא רק במקרים מיוחדים.

סנקציות נוספות שנקבעו בהתאם לחוק, הן שהאסיר לא יהיה זכאילקצבאות ביטוח לאומי במהלך תקופת מאסרו, גם אם זו תהיה קצרה משלושה חודשים. גם מהוריו של ילד שהורשע בעבירת ביטחון או בעבירה של יידוי אבנים, שבוצעה מתוך מניע לאומני או בזיקה לפעילות טרור – תימנע קבלת קצבה עבורו, כל עוד הוא במאסר.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בדברי ההסבר להצעה נכתב: על רקע התפשטותה של תופעת יידוי האבנים בתקופה האחרונה, והסיכונים הרבים הכרוכים בה לגוף ולרכוש, מוצע לערוך תיקונים שעיקרם בהחמרת הענישה נגד מיידי האבנים לעבר כלי רכב בנסיעה ולעבר הולכי רגל, על דרך של קביעת הוראת שעה בחוק העונשין. יודגש, כי קביעת עונשי מינימום היא חריג יוצא דופן בחקיקת העונשין. עם זאת, חריגות התופעה, ייחודיותה וממדיה שהלכו והתרחבו בעת האחרונה, מצדיקות, באופן חריג, את קביעתם של עונשי מינימום במקרה זה כהוראת שעה".
בתגובה לאישור החוק החדש, התקבלו תגובות מעורבות בקרב חברי הכנסת. יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, חה"כ ניסן סלומינסקי אמר: "העונש על יידוי אבנים רחוק מלהיות כזה שמשקף את ההשלכות ואת הקטל שהן גורמות. הגדרת עונש מינימום היא צעד מתבקש והכרחי כדי ליצור הרתעה ולעקור את היסוד שמאחורי ההנחה 'זו היא רק אבן'. זריקת אבן היא ניסיון לרצח וראוי כי לפחות יהיה עונש מינימום. כמו כן, קטין שהורשע ויושב בכלא, לא יהיו הוריו זכאים להטבות בגין אותו הילד המורשע. ההטבות שישללו הן התוספות בגינו בקצבאות הביטוח לאומי, הבטחת הכנסה וכדומה. השלילה תהיה מוגבלת לפרק הזמן שהקטין בכלא, אז מסופקים צרכיו הבסיסיים על ידי בית הסוהר של מדינת ישראל ואין הצדקה למימונו הכפול על ידי המדינה". 
לעומתו, ח"כ הערבי ג'מאל זחאלקה הביע הסתייגות מהצעת החוק וטען ש"אי אפשר לכבות דליקה עם בנזין, והחקיקה הנוכחית היא בבחינת בנזין על האש. אין היגיון בהענשת אב שבנו זרק אבן ולא פגע, לעומת אביו של ילד שבבית הספר דקר את חברו אשר לא ייענש".

תגיות:אבניםמחבליםעונש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה