סמארטפונים ואינטרנט

מהי התביעה כנגד פייסבוק, שמעוררת הדים בכל רחבי העולם?

לאחר שלפני מספר שבועות דיווחנו לכם על יוזמה ישראלית חדשה, של תביעה המונית כנגד פייסבוק, שאינה פועלת להסרת תכני הסתה ובכך מעודדת טרור – בימים האחרונים הוגשה התביעה, לאחר שלמעלה מ-20,000 איש הצטרפו אליה

אא

פייסבוק, ניפגש בבית המשפט: לאחרונה הועלתה יוזמה חדשה, הקוראת לתביעה ייצוגית כנגד הרשת החברתית פייסבוק, באשמת הסתה ועידוד טרור כנגד ישראלים.

מי שיזם את התביעה, הינו ארגון "שורת הדין", שלטענתו, האשמה בטרור אינה נופלת אך ורק על מבצעיה או המסיתים לה – אלא גם על אלה שלא מונעים אותה. ברשת החברתית פייסבוק מתפרסמת מדי יום כמות נכבדה של דפי הסתה – שלטענת הארגון אינה עושה דבר כדי לעצור. "המחבלים אינם מגיעים מעצמם. הם כותבים פוסטים, הם מעודדים את חבריהם לרצוח יהודים. הפייסבוק הפך לחממה אנטישמית לרצח. הצטרפו אלינו לתביעה נגד פייסבוק - שתסגור את דפי ההסתה ותעצור את הטרור", נכתב לפני כשבועיים וחצי בדף של הארגון.

אז גם נקרא הציבור להשתתף בתביעה ואף לשלוח אל הארגון תיעוד של דפי הסתה מסוג זה, שיוכלו לשמש כראיות בכתב התביעה.

אמש כבר עודכנו התפתחויות, לאחר שהארגון הודיע על הגשת כתב התביעה בבית המשפט, עליו נדרשת חברת פייסבוק העולמית להגיב בתוך 30 יום לכל המאוחר. בינתיים נראה שהתביעה מעוררת הדים וסקרנות בכל רחבי העולם.

בנוסף, התפרסמה פנייה אישית מעו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, חברת ארגון שורת הדין, האמונה על תביעת הענק, ובה נכתב:

ניצנה דרשן לייטנר, עו"ד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)ניצנה דרשן לייטנר, עו"ד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

"תובעים יקרים שלום רב,
בתחילת השבוע שעבר הוגשה בשמכם התביעה כנגד פייסבוק בגין הסתה לאלימות כנגד יהודים. הננו מודים לכם שוב על הצטרפותכם לתביעה בעלת החשיבות הזו ולהסכמתכם לשמש בה כתובעים. למעלה מ-20,000 ישראלים העבירו מסר חזק לכל הרשתות החברתיות והבהירו, כי מוטלת עליהן אחריות מלאה למתרחש בדפיהן, ועליהן ליטול חלק אקטיבי בניטור ובחסימת המסרים הקיצוניים שמפורסמים על ידי מחבלים פלסטיניים. הגשת התביעה בבית המשפט בניו יורק זכתה לסיקור תקשורתי נרחב, והעניין דווח בכל רחבי העולם. התביעה העלתה על סדר היום את חלקה המשמעותי של המדיה החברתית בעידוד מתקפות האלימות ההולכת וגואה, והסב תשומת לב רבה לדרכי ההתמודדות עם המצב הבלתי נסבל השורר כיום במדינת ישראל.
עלינו לחוש גאווה גדולה על כי איננו עומדים בחיבוק ידיים בעוד דם אחינו נשפך.
נציגי פייסבוק כבר נאלצו להגיב בפומבי לעיתונאים ביחס לטענות התביעה. בנוסף, אנו כבר רואים כי הם החלו לנקוט צעדים כדי להסיר חלק מעמודי ההסתה לרצח יהודים. לצערנו, אין בדבר די, ואנו נדרוש ניטור אקטיבי של עמודי הסתה עוד בטרם פרסומם בפומבי - דבר שלטענתנו נתון ביכולתה של פייסבוק לעשות.
לרשות פייסבוק עומדים 30 ימים מהיום על מנת להגיב לטענות התביעה. אנו נמשיך ונעדכן אתכם בהתפתחויות.
לכתב התביעה נגד בפייסבוק לחצו כאן: https://bit.ly/1GZMs08
בכבוד רב ובברכה,
ניצנה דרשן-לייטנר, עו"ד, יו"ר שורת הדין"Israel Law Center "

תגיות:פייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה