חדשות בארץ

אחותו של סגן הדר גולדין הי"ד: "לא להחזיר גופות של מחבלים"

באחת מישיבות הקבינט האחרונות הוחלט שגופות מחבלים לא יוחזרו יותר לבני משפחותיהם, אולם כעת הודיע שר הביטחון על שינוי המדיניות, בתמורה ל"הלוויות שקטות". גורמים שונים הצרו על הצעד, בהם גם אחותו של סגן הדר גולדין הי"ד

אא

בסוף השבוע האחרון, העבירה ישראל גופות של מחבלים פלסטיניים שנהרגו בגל הטרור האחרון. זאת, בניגוד להחלטה שהתקבלה באחת מישיבות הקבינט האחרונות, בה הוחלט כי ישראל לא תעביר יותר גופות של מחבלים לבני משפחותיהם – אלא תקבור אותן בשטח ישראל.

החלטה זו התקבלה, לאחר שלוויותיהם של מחבלים שגופותיהם שהועברו קודם לכן – נערכו בתהלוכות ענק מפוארות, בהן הפכו את המחבלים לקדושים וגיבורים הירואיים, ובדרך שממשיכה ללבות שנאה ולעודד לטרור. תמונות אלה, עוררו לא מעט זעם במערכת הפוליטית, ובעיקר בקרב חברי הקבינט, שהחליטו לשנות את המדיניות בנושא.

אלא, שגם לאחר הודעת הקבינט על ההחלטה להפסיק להעביר גופות, הועברו שוב גופות של מחבלים – ובממשלה מיהרו לתרץ זאת כ"טעות". אולם בסוף השבוע האחרון, טען שר הביטחון וחבר הקבינט הבטחוני, משה בוגי יעלון, על החלטה נוספת בשינוי המדיניות בנושא. לדבריו, ישראל אינה סוחרת בגופות, ומפאת החשש שההחלטה על אי החזרת הגופות עלולה לעודד חטיפת חיילים כדי להביא לשחרורן – הוחלט לוותר על כך.

(צילום: Abed Rahim Khatib / פלאש 90)(צילום: Abed Rahim Khatib / פלאש 90)

לאור כל זאת, הצהיר היום שר הביטחון, כי המדיניות תשתנה וגופות אכן יוחזרו – אולם בתנאים מסוימים. "עצרתי את החזרת הגופות לאזור חברון", הסביר שר הביטחון. "במידה ותהיינה התחייבות להלוויות שקטות וצנועות אנחנו נמשיך להחזיר. במידה ולא, אנחנו לא נחזיר עד כדי כך שנקבור את הגופות אצלנו". עוד הוחלט בישיבת הקבינט, כי ההחלטה אינה גורפת, אלא ייערך דיון בקבינט לגבי כל גופה בנפרד.

על רקע הדברים, נמתחה ביקורת קשה מצד גורמים שונים, בהן השר זאב אלקין שאמר: "הם הרי מנסים גם לחטוף חיילים כדי לשחרר אסירים, ואנחנו כן עוצרים מחבלים". לאחר מכן גם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, וגם ראש השב"כ, יורם כהן, מנו הסתייגויות מהחזרת גופות. בין היתר, הם טענו, שההלוויות הופכות למוקד התפרעות וחיכוך עם כוחות הביטחון.

גם ח"כ ניסן סלומיאנסקי אמר כי "שוב אנחנו נותנים בלי לקבל שום דבר - אני חושב שזאת טעות פטאלית ואני מקווה מאוד שממשלת ישראל תתעשת, ולפחות תקבל את גופות החיילים מעזה ואם אפשר גם - הפסקת הטרור מאזור חברון".

גם איילת גולדין, אחותו של סגן הדר גולדין הי"ד, שאחיה נהרג ממטען חבלה באזור רפיח וגופתו נשבתה בידי חמאס, יחד עם גופתו של החייל אורון שאול הי"ד, הביעה מורת רוח מההחלטה ואמרה בדמעות כי "אני מצפה מממשלת ישראל לדבוק בהחלטתה מלפני כשבועיים לא להחזיר מחבלים לחיק משפחותיהם, בזמן שהדר ואורון נמצאים בשבי. זה מאוד מפתיע אותי וזה מאוד מאכזב אותי".

תגיות:מחבליםגופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה