חדשות בארץ

נס משמיים: כך נמנע פיגוע גדול ברגע האחרון

על מותם הנורא של בני הזוג הנקין הי"ד לפני למעלה מחודש – כולנו שמענו והזדעזענו. אולם מה שאינו ידוע, ונחשף כעת לראשונה, הוא שכשבוע קודם כן, התכוונה חוליית טרור לבצע באותו אזור פיגוע בהיקף רחב יותר – אשר נבלם בחסדי שמיים, בידי כוחות צה"ל

אא

חשיפה: פיגוע רחב היקף נמנע באזור הר חברון. המקרה אירע לפני למעלה מחודש, שבוע לפני הירצחם של בני הזוג הנקין הי"ד, באזור השומרון. חוליה של חמישה פעילי ג'יהאד, חמושים ברובים וברימונים, התמקמו בכביש נגוהות- אדוריים, בסמוך להר חברון, שם תכננו לערוך מארב, לאור תכנון מדוקדק שערכו מראש כיצד לבצע במקום פיגוע קטלני.

אלא, שתוכניות החבורה השתבשו, זאת לאחר שבהשגחה פרטית התפוצץ לפתע בטעות אחד הרימונים, וכתוצאה מכך אחד מחברי החוליה נהרג במקום. הרעש האדיר שעורר הפיצוץ, משך את תשומת ליבם של כוחות צה"ל, ועזר להם ללכוד את יתר החבורה, זאת לפני שהספיקו לבצע את זממם.

מחקירה שנערכה בנושא, עדיין לא ברור אם הכוחות התכוונו לבצע את הפיגוע כנגד אזרחים ישראלים או כוחות צה"ל, אולם דבר אחד ברור: לו היה יוצא הפיגוע לפועל – פגיעתו הייתה עשויה להיות הרת אסון, ולפגוע בלא מעט אנשים.

נמנע פיגוע גדול ברגע האחרון (צילום: Wagdi Ashtiyeh / פלאש 90)נמנע פיגוע גדול ברגע האחרון (צילום: Wagdi Ashtiyeh / פלאש 90)

קצין בכיר בפיקוד מרכז גילה, שגילה את המארב של המחבלים, תיאר את שהתרחש: "אנחנו מדברים על מארב מתוכנן על ציר מבודד. היו לחוליה נשקים ורימונים, ובסוף זה השתבש ברגע האמת. רימון שהתפוצץ הרס להם את הכול".

בצה"ל מספרים, כי עוד לפני כן, התרחש נס נוסף, כאשר כוחות הביטחון קיבלו דיווח על חסימה שזוהתה על הכביש באזור, באמצעות נהג ערני. כתוצאה מהדיווח, הוחלט להקפיץ למקום כוחות ביטחון, אשר חשדו שמדובר במפגעים. בתגובה לכך, במקום פשוט להזיז את החסם שהפריע לתנועה – קיבלו החיילים הוראה לחזור אחורה עם כיוון הנסיעה בג'יפ הצבאי, ולעצור את התנועה כולה.

מספר דקות מאוחר יותר, אירע הפיצוץ של הרימון - בדיוק במקום בו הוצב החסם. כך שלמעשה, אם היו החיילים נוהגים אחרת ורק מזיזים את החסם ולא חוסמים את התנועה וחושדים שמדובר באירוע טרור - היו עשויים לחטוף כדור או להיפגע מהרימון. אולם בפועל, לאחר שהפעילו שיקול דעת נכון, נמנעה פגיעה הרסנית כפולה, ואף בעקבות הפיצוץ, דלקו כוחות הביטחון אחרי המחבלים – עד שתפסו אותם: שלושה מחברי החבורה נעצרו בידי כוחות צה"ל ואילו אחד נעצר בידי כוחות הביטחון הפלסטיניים. ועל כך נאמר: "ועל חסדיו שבכל יום עימנו".

תגיות:פיגועמשפחת הנקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה