חדשות בארץ

בשל הפסקת החשמל: הסוללה בלב המלאכותי נגמרה – ויהושע כמעט מת

יהושע, תושב השרון, עבר במרץ האחרון השתלת לב מלאכותי, הפועל על סוללות נטענות. אלא, שבהפסקת החשמל האחרונה כמעט וקיפח את חייו: הסוללות עמדו להתרוקן, ולבו של יהושע כמעט הפסיק את פעולתו. במרוץ נגד הזמן, מצאה לבסוף אשתו סופרמרקט שפעל על גנרטור והסכים להטעין את הסוללות. "האיש יכול היה למות תוך שניות ללא חשמל", טוען רופאו

אא

הפסקת החשמל שכמעט גבתה חיים: לא יאומן, אולם מה שהחל לכאורה כהפסקת חשמל על רקע מזג האוויר הסוער – כמעט והסתיים במוות. יהושע, תושב השרון, הוא חולה לב, שנולד עם מום בלב. במשך השנים עבר מספר לא מבוטל של טיפולים, אולם בסופו של דבר קבעו רופאיו, כי ללא השתלה – יגיע הלב למצב של אי ספיקה, ויהושע לא יצליח לשרוד.

אי לכך, עבר יהושע במרץ האחרון השתלת לב מלאכותי, שאמורה לשמש כגשר עד להשתלת לב או כתחליף ללב אנושי, לחולים שאינם מתאימים להשתלה. הלב המלאכותי, המהווה תחליף לליבו, הושתל בבית החזה, והוא מופעל כל העת באמצעות סוללות, הנמצאות על חגורת המכנסיים. את הסוללות, חייבים להטעין כל כמה שעות כדי להבטיח את פעולתן, כיוון שבלעדיהן – הלב מפסיק את פעולתו והאדם עשוי לסיים חלילה את חייו.

אולם בהפסקת החשמל האחרונה, האיום הזה כמעט הפך למציאות בעבור יהושע: מזג האוויר סער באזור השרון, בו הוא מתגורר, וגרם להפסקת חשמל. השעות נקפו, אולם התקלה לא טופלה והחשמל לא חובר מחדש, ויהושע מצא עצמו במבוי סתום: לאף אחד בקרבת אזור מגוריו לא היה חשמל בו אפשר היה להטעין את הסוללות הרזרביות של הלב.

או אז החל עבורו מרוץ נגד הזמן: איילת, אשתו של יהושע, החלה לכתת את רגליה ולחפש מבנה באזור הפועל על גנרטור, בו תוכל להטעין את הסוללות האמורות. באורח נס, המבנה הזה נמצא, בדמות סופרמרקט הסמוך ליישוב.

"בעל הסופרמרקט הסכים באדיבותו להטעין את הסוללות וכך ביומיים האחרונים התרוצצתי בין הבית לסופרמרקט כדי להטעין את הסוללות" מתארת איילת. "זה מחדל שלא ייאמן. אנחנו חיים בפחד יומיומי. זו לא הפסקת החשמל הראשונה באזור, יש כאן ניתוקים כל הזמן, ואנחנו צריכים להיות ערניים מחשש שהסוללות ששמנו להטענה יתרוקנו".

רופאו של יהושע ומי שגם היה אמון על השתלת הלב שלו, פרופ' דן ערבות, המשמש כמנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, הזדעזע מהמקרה, והתריע כי "כל זוג סוללות בלב המלאכותי מחזיק עד עשר שעות. הפסקות החשמל הארוכות מסכנות את חייו של המושתל, מספיקות כמה שניות ללא חשמל כדי לגרום לדום לב ולמוות".

תגיות:הפסקת חשמלחשמללב מלאכותי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה