חדשות בארץ

איזה 'קשר דם' יש בין משפחת הנרצח רוטמן הי"ד למשפחה דרוזית?

השוטר הדרוזי זידאן סייף, קיפח את חייו בעת שנחלץ לעזרתם של המתפללים בעת הטבח הנורא שהתרחש בהר נוף. בסוף השבוע האחרון, מת מפצעיו הרב חיים רוטמן הי"ד, מי שנפצע בטבח. עכשיו מגיעה משפחת זידאן סייף לנחם את משפחת רוטמן, שמצטרפת, יחד עם משפחת זידאן-סייף, למשפחות השכול כתוצאה מהטרור

אא

"זה אבא של זידאן סייף זכרונו לברכה, והמשפחה כולה סביבו, כולל אני, שקרוב משפחה. כולנו ביחד באנו להזדהות אתכם, לומר לכם שאנחנו יד אחת, כיוון אחד, חשיבה אחת, והסולידריות שלנו אתכם באה כדי לחסל בעצם את הטרור", כך פתח את דבריו קרוב משפחתו של השוטר זידאן-סייף, שנרצח בעת שניסה להגן על המתפללים מהטבח הנורא שאירע לפני כשנה בהר נוף. קרוב המשפחה, הגיע יחד עם כלל בני המשפחה, שכיתתו את רגליהם על מנת לנחם את משפחת רוטמן, על מות אביהם, הרב חיים רוטמן הי"ד, שמת מפצעיו בסוף השבוע האחרון, לאחר ששהה בקומה במשך 11 חודשים מאז פציעתו בטבח המחריד.

בהמשך גינה הלה את טרור המתמשך, ואמר כי "הטרור הוא האיום על הקיום, על השלום, על החיים הטובים שצריכים להיות בארץ הקודש. ואנחנו מאוד חרדים לזה שהמנוח, זכרונו לברכה, נפטר. אנחנו קיווינו שאם הלך לנו הבן, לפחות יאריך ימים הבן שלו. אבל מה לעשות, זה דרכו של עולם, ואף אחד לא יכול למנוע את רצונו של א-ל, שכפה עלינו להיאבק באויב אכזר שנמצא מסביבנו".

"השנאה הזאת זה מכת העולם, מכת ישראל", הוסיף. "לדעתי אנחנו משלמים את המחיר, ואני בטוח ומשוכנע שאני יושב ליד אבא ומשפחה שכולה, אין כמוני שיודע את זה, שאיבדתי את שני אחיי במלחמות ישראל. אני יודע שזה פצע שלא מגליד, נפתח כל פעם מחדש, אבל התקווה שיהיה טוב פה, שזה ארץ זבת חלב ודבש, שכולנו אחים צריכים להיות פה. אלה דברים שבעצם נותנים לנו את החמצן ואת הכי להילחם ולהיות חלק אינטגרלי מההגנה על ישראל, ועל עתיד ישראל".

לאחר מכן פנה אביו של השוטר זידאן סייף, ששתק עד כה, לאחיו האבל של הרב רוטמן, וסיפר על אשתו שנמצאת במצב בריאותי קשה ונאבקת על חייה, ועל כך ש"קיווינו שאח שלך ייצא בשלום, זה מה שקרה, לא יצא, זה הגורל שלה, ומה שהוא אמר זה מספיק, אין לי עוד מה להוסיף".

גם אחי אימו של השוטר זידאן-סייף, שביקש אף הוא לנחם את המשפחה, הוסיף ואמר כי "קיווינו כל המשפחה שיצא מזה בשלום, לצערנו לא יצא ככה... אני מתפלל בשביל אחותי שנאבקת בבית החולים שתצא בשלום, ושלא נדע צער".

לאחר מכן הדגיש קרוב המשפחה את הקשר ההיסטורי שבין הדרוזים ליהודים, ואמר כי "בנאדם מתפלל, בא מישהו ורוצח אותו. זה הדבר הכי נפשע עלי אדמות, אין משהו יותר קשה מזה... אנחנו היינו בתקופת משה רבינו שנרדף במצרים, ואיש לא הסכים לקבל אותו חוץ מיתרו, והוא שם את חסותו עליו, היחידי. וההגנה הזאת המשיכה אחר כך..."

בנו של רוטמן הנרגש, הוסיף על הדברים: "האמת שיש משהו מיוחד שמשותף דווקא לאבא ולבן שלכם, שגם אבא, לפי הסיפורים, הוא נלחם. הוא פשוט הגיע, והוא התנפל עליהם, וכנראה שזה היה הסוף שלו, ממש כמו הבן שלכם. באמת תודה רבה". 

תגיות:פיגועהר נוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה