חדשות בארץ

לחץ על מלך ירדן: "הכרז מלחמה על ישראל"

למעלה מחמישים מנהיגים בדואים פרסמו לאחרונה הצהרה משותפת, בה הם קוראים לעבדאללה מלך ירדן לסייע לפלסטינים כנגד "האויב הציוני" ב"אינתיפאדת הסכינים" – להכריז מלחמה על ישראל ולשחרר את ירושלים

אא

לאחרונה קיבל עבדאללה השני, מלך ירדן, הצהרה משותפת עליה חתומים חמישים מנהיגים בדואים, בה הם קוראים לו להקים כוחות עממיים שיפעלו לצד הצבא הירדני וישחררו את ירושלים.

בהודעת המנהיגים, שפורסמה באתר 'ערבי' 21 נכתב כי "המשטרים הערביים בכלל, והמשטר הירדני בפרט, השתמטו מהאחריות האמונית, הלאומית והמוסרית כלפי הבעיה הראשונה בחשיבותה של הערבים והמוסלמים, והיא בעיית פלסטין. האירועים באדמות הכבושות ובמסגד אל-אקצה לא היו מתרחשים אלמלא אוזלת היד של המשטרים ופעילותם בשירות המפעל הציוני, האמריקני ואויבי האומה".

עוד הוסיפו המנהיגים, וקראו למשטר הירדני לעמוד בהתחייבויותיו כלפי המקומות הקדושים, ללחום בישראל על ידי הקמה של גדודי שיבה, שיתבססו על הפליטים והעקורים הפלסטינים, וכן גדודי סיוע, שיתבססו על בני העם הירדני, זאת על מנת שיפעלו לצד כוחות הצבא הירדני וישחררו את המקומות הקדושים.

לדבריהם, הקמת הגדודים תבטא את המסר כי המערכה עם "האויב הציוני" וודאית ואין מקורה בסכסוך על גבולות - אלא מאבק קיומי.

בנוסף, על רקע המצב הביטחוני בישראל והשקרים המופצים בעולם כנגדה, בירדן נערכו בעת האחרונה הפגנות המוניות הקוראות לבטל את הסכם השלום עם ישראל ולבטל את היחסים עימה.

תגיות:ירדןמלחמהאינתיפאדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה