חדשות בארץ

תופעה: מי מסנוור נהגים בשעות הלילה?

לאחרונה מדווחים יותר ויותר נהגים על אלומות אור מסנוורות ומסכנות חיים, שמופנות כלפיהם בלילות, בנסיעות בכבישים ליד כפרים ערביים. המדובר הוא, בבני מיעוטים שמסנוורים את הנהגים היהודים עם אלומות לייזר – על מנת לגרום לתאונות דרכים

אא

טרור הלייזר - תופעה הולכת ומתרחבת בכבישי יהודה ושומרון: התופעה התגלתה, לאחר שיותר ויותר נהגים ישראליים, החלו לדווח כי במהלך נסיעותיהם בלילות בסמוך לכפרים ערביים, הם חשים אלומות אור מסנוורות המופנות לעברם, ומסכנות את חייהם.

עבור המחבלים, מדובר בתופעה שהיא טרור זול וללא כל סיכונים, שכן הם אינם נדרשים אפילו לצאת מהכפרים לשם כך. הם יכולים פשוט לשבת מבית מרוחק בתוך הכפר, שמהווה עבורם עמדת תצפית מספיק טובה, ועל ידי אפקט ההפתעה והבהלה שנוצרת אצל הנהג המסונוור, ובהתחשב בכך שמדובר בכבישים מפותלים – הבינו המחבלים, שהם יכולים לגרום תאונות 'בשלט רחוק', בצורה מידית.

אולם מה שהופך את התמונה למורכבת עוד יותר, הוא שלכוחות הביטחון קשה מאוד לתפוס את אותם מחבלים, כי בכל רגע נתון המסנוור יכול פשוט לכבות את הלייזר ולהיעלם בחשיכה – מה שהופך לבלתי אפשרי את הסיכוי למצוא אותו בתוך הכפר.

אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

בראיון שהעניקה לערוץ 7, סיפרה על התופעה דינה, תושבת אחד מיישוביי בנימין, שנתקלה בה באחת מנסיעותיה. "בשבוע האחרון נסעתי מאזור ברקן לכיוון האזור שבו אני גרה, באזור הבקעה", תיארה. "כאשר נהגתי ליד הכפר אל-מועייר, פתאום נכנסו לתוך הרכב שלי אורות של לייזר כחול במשך כמה שניות טובות. הגברתי מהירות וככה נחלצתי מהאורות האלה... המטרה של האורות האלה הוא לגרום לאיבוד עשתונות או איבוד שליטה... זו תאורה מהבהבת".

לדברי דינה, בעלה נסע בכביש שבוע קודם לכן ונתקל אף הוא בתופעה וכן מכרים נוספים. "בעלי נסע שם שבוע קודם, וגם הוא נתקל בתופעה הזאת, הוא הכין אותי לזה. ושמענו מעוד חברים שנסעו ממש באותה נקודה, מהכפר הזה אל-מועייר. עוד חבר, שעובד אצלנו ביישוב וגר במעלה לבונה, סיפר שגם שם, בכביש שבין שילה למעלה לבונה, מהכפר הסמוך, יש עכשיו לייזרים שמנסים לסנוור נהגים על הכביש".

המלצתה של דינה למי שנתקל בטרור מסוג זה, היא פשוט להגביר מהירות, ולהיות מוכנים לאלומות האור כשהן מגיעות. "לא ידוע לי על משהו שאפשר לעשות בעניין. אי אפשר להיכנס פשוט לכפר ולעשות משהו. כדאי להגביר מהירות ולחכות עד הגבעה הבאה שתסתיר, אבל לפעמים זה לא פחות מסוכן, כי מדובר בכבישים מפותלים וחסרי תאורה".

ומה עם התערבות של כוחות הביטחון? לדבריה, נראה שידיהם כבולות בנושא. "כשאני נתקלתי באירוע השבוע, היה לידי רכב של הצבא שעשה פטרול באזור, שקשה לי להאמין שלא שם לב לזה, אבל לא היתה תגובה לכך מצדו. מה גם שקשה מאוד לאכוף את זה, ללכת ולתפוס את האנשים שעושים את זה".

תגיות:לייזרערביםנהיגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה