ונשמרתם

בקרוב: ביצעת עבירת תנועה? מספר הנקודות יוכפל

לאור המלצות חדשות שגיבש משרד התחבורה, נראה שבקרוב תוחמר שיטת הענישה, כך שיוכפלו הנקודות בהם ייקנסו נהגים לאחר ביצוע עבירות תנועה. נתפסת מדבר בטלפון בזמן נהיגה? תקבל אוטומטית שמונה נקודות במקום ארבע. נתפסת לא חגור? העונש יעלה משתי נקודות לארבע

אא

החמרה בשיטת הניקוד: בקרוב תוחמר שיטת הענישה כלפי עבירות תנועה, ומספר הנקודות אותם מקבלים הנהגים – יוכפל. זאת, בשל ההחלטה של משרד התחבורה ליצור רתיעה גדולה יותר ולנהוג ביד קשה יותר, על מנת להבטיח את שלומם של הנוסעים, ובכך גם למזער את הקטל בכבישים.

את ההמלצות על כך, הגישה ועדה שהוקמה על ידי משרד התחבורה כבר בשנת 2010, שתפקידה היה לבחון את כדאיות שיטת הנקודות - זאת לאור בקשתה של וועדת הכלכלה של הכנסת. הוועדה מנתה נציגים מטעם משרד התחבורה, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות הדרכים.

לאור שיטת הנקודות החדשה, אדם שייתפס כשהוא משוחח בטלפון הנייד בשעת נסיעה – ייקנס בשמונה נקודות, במקום ארבע בעבר. כמו כן, נוסע שייתפס ללא חגורה בשעת הנסיעה – ייאלץ לספוג ארבע נקודות, ולא שתיים כמו בעבר. בנוסף, גם נהגים צעירים שינהגו ללא מלווה או עם מספר נוסעים גבוה מהמותר – ייקנסו בשמונה נקודות. כך גם אדם שייתפס כשהוא מסרב לעבור בדיקת שכרות – ייקנס בלא פחות מ-10 נקודות(!), או אדם שלא יאפשר לאזרח לעבור את הכביש בבטחה – הקנס שלו יוכפל, והיד עוד נטויה.

התיקון בשיטת הניקוד, צפוי לקבל את אישורה הסופי של ועדת הכלכלה של הכנסת.

בנוסף, בשנה שעברה החלו במשרד התחבורה להיערך למחקר, שנועד לבחון את יעילותה של שיטת הניקוד, את מידת ההשפעה של התכנית על עברייני תנועה מועדים, וכן את יעילותם של קורסי "נהיגה נכונה" על נהגים שצוברים מספר רב של נקודות.

יש לציין, כי כבר בשנת 2010 קבע מחקר שנערך באוניברסיטת באר-שבע, כי יעילות שיטת הניקוד אינה ברורה. "לשיטת הניקוד קיימת השפעה כלשהי על הציבור, אך להערכתנו מודעות ומעורבות הציבור בנוגע למרכיבי השיטה הינם גורם מרכזי אשר פוגע ביישום השיטה באופן אפקטיבי", כתבו החוקרים. "מצאנו נהגים רבים שהגיעו למספר נקודות גבוה באופן חריג, ולמרות זאת עדיין המשיכו לבצע עבירות ללא שינוי ניכר… ממצא זה מעיד על בעייתיות בכושר ההרתעה והאכיפה של השיטה".

תגיות:דוח תנועהפלאפוןנהיגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה