חדשות יהדות

נתן זהבי על מנשקי מזוזות: "אין גבול לטמטום"

בתכנית הרדיו שלו, המשודרת ב'רדיו ללא הפסקה', התבטא לאחרונה השדרן נתן זהבי בחריפות חסרת תקדים, נגד המנהג של נשיקת מזוזות. תגובתה של הרשות השניה, האמונה על צנזור תכנים, בעקבות בפניה זועמת, שקיימו אזרחים פגועים: "לא מדובר בתכנים מבזים או משפילים"

אא

"זהבי עצבני". זה שם התכנית של השדרן נתן זהבי, המשודרת ברדיו ללא הפסקה, אבל זו גם המציאות. השדרן הוותיק, נוטה לשחוט לא מעט פרות קדושות בעצם דבריו, שלעיתים, כך נראה, פוגעים גם בבני אדם.

לאחרונה, התפרסם קמפיין, המפרסם אפליקציה חדשה, שבודקת דרך מכשיר האייפון את כשרות המזוזה. מטרת האפליקציה, הינה נועדה לעודד אנשים לבדוק את המזוזות שבביתם, ולוודא את כשרותן. לקמפיין האמור, גויסו בין היתר גם חברי הכנסת איתן כבל ושרת התרבות מירי רגב, אשר שיתפו עם הציבור את אהדתם למסורת היהודית בכלל, וכלפי מצוות המזוזה בפרט.

זהבי השדרן, שצפה בקמפיין, החליט להביע בשידור חי ברדיו, את מורת רוחו ממנו, כשבחר להשתמש במילים חריפות וקשות כנגדו ככלל, וכנגד המצווה של נשיקת מזוזות בפרט, במילים קשות שאין זה המקום לפרטן מפאת כבוד התורה.

נתן זהבי (צילום: פלאש 90)נתן זהבי (צילום: פלאש 90)

אזרחים כעוסים, שנפגעו כהוגן מדבריו של זהבי, בחרו לפנות לרשות השניה, האמונה בין היתר על צנזור תכנים, שם הגישו תלונה כנגדו, על כך שאמר מילים פוגעניות וקשות כנגד ציבור שלם בעם.

לתדהמתם, תגובתה בכתב של הרשות השניה, לא איחרה לבוא, והיוותה עלבון לא פחות מדבריו של זהבי בעצמו, כשטענה שלא מדובר בתכנים מבזים או משפילים. "תכניתו של נתן זהבי המשודרת ברדיו ללא הפסקה היא תכנית להבעת דעות, במהלכה מביעים הן המנחה והן המאזינים את דעתם על ענייני היום יום", טענו ברשות. "הבעת דעה זו, באה במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים להם, וכל עוד היא אינה מבזה או משפילה – יש לה מקום הגם שהיא מעוררת אי נוחות אצל חלק מהמאזינים. במקרה עליו הלנת, הביע מר זהבי את עמדתו בעניין קמפיין המזוזות. אני מצר על אי הנוחות שנגרמה לך ולמאזינים אחרים. העברתי את הערתך לתשומת לב הנהלת התחנה. אני מודה לך על פנייתך".

מנכ"ל 'איגוד רבני קהילות', עמיחי אליהו, ששמע על התקרית, מיהר להביע את צערו ותגובתו בכך שיש מי שכואב לו לראות את החיבור של העם ליהדות, והקשר של החברה הישראלית לאביהם שבשמיים. "מה שזהבי עשה הייתה דמגוגיה בגרוש כדי להשפיל את ערכי עם ישראל ולהפוך את המזוזה לעבודת אלילים באמצעות השוואות לא נכונות. לצערם, הציבור הוכיח בבחירות שהוא בז לגרבוז והוא מחובר למסורת ועד כה הצטרפו כבר אלפים שהורידו את האפליקציה ושלחו את המזוזה לבדיקה חינם אין כסף".

תגיות:מזוזותמזוזהנתן זהבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה