חדשות יהדות

יאיר שרקי: "השבת היא פלא, מתנה"

בראיון שהעניק כתב חדשות ערוץ 2 לאחרונה לעיתון גלובס, התבטא בין היתר בנוגע לשבת, וטען כי מדובר ביום שהוא מתנה עבורו, ולא רק בשל היותו אדם דתי. "העובדה שאני שומר שבת... עוזרת לי לשמור על השפיות ושמה גבולות", אמר

אא

יאיר שרקי הוא אחד הכתבים הצעירים שהתמנו אי פעם לעבודה בערוץ 2. מלבד זאת, הוא גם הראשון שהתקבל לעבודה, כשהוא עטור בחזות כל כך שונה ממה שאנחנו רגילים לראות בטלוויזיה: כיפה סרוגה גדולה, פאות ארוכות מסתלסלות, שמסגירה כהוגן את עובדת היותו יהודי מאמין שומר מצוות. בערוץ, הוא אמנם אמון על ענייני חרדים, מה שמשתלב עם החזות החיצונית שלו, אבל גם מחוץ לעבודתו, נראה ששרקי לא מתבייש לדבר על הפן הדתי בחייו.

יאיר שרקי (צילום: מתוך פייסבוק)יאיר שרקי (צילום: מתוך פייסבוק)

בראיון שהעניק לאחרונה הכתב לענייני חרדים של ערוץ 2, למגזין הכלכלי "גלובס", דיבר בין היתר על השבת עבורו, במיוחד לאור הסערה הציבורית שעלתה לאחרונה לכותרות, ביחס לאפשרות של שינוי החוק הנוגע ל"חוק שעות עבודה ומנוחה", האוסר להעסיק יהודים בשבת, לפי הסכם הסטטוס קוו.

לדידו של שרקי, התועלת שבשבת מורגשת בקרב כל אדם שמחליט לקיים אותה, גם אחד שלא דתי במהותו. "השבת היא פלא, מתנה", תיאר שרקי. "אני לא אומר את זה בעיניים מצועפות מהפן הדתי-המיסטי, אלא מהפן הפרקטי. איזה דבר מדהים זה שיש פסק-זמן כפוי בשבוע. בעבודה יש משהו מאוד אינטנסיבי וטוטאלי, וכשאתה חדש ועדיין לומד, אז יש גם לחץ מתמיד שלא לפספס כלום. וחשוב לי לשמור על היציבות, לא לאבד שליטה במציאות. העובדה שאני שומר שבת, ושיש יום אחד, שלא משנה מה, הטלפון כבוי - עוזרת לי לשמור על השפיות ושמה גבולות. העובדה שמגבילים אותך, או שאתה מגביל את עצמך מבחירה ולא נשטף עם העבודה, חשובה בעיניי. זו לא פגיעה בחירות".

תגיות:יאיר שרקישבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה