חדשות בארץ

אנט חאסכייה: "ערבי ישראל צריכים להפגין נגד הטרור"

אנט חאסכייה, ערביה ישראלית גאה, מארגנת הפגנה של ערביי ישראל נגד הטרור. "זו הפגנה של נאמנות ושל סירוב לדרכי אלימות"

אא

אנט חאסכייה ידועה זה מספר שנים כאישה ערביה יוצאת דופן: ישראלית גאה, ששלושת ילדיה שירתו בצה"ל. שני בניה אף התגיירו. בימים אלה היא קוראת לערבי ישראל להפגין את נאמנותם למדינה ולהפגין נגד הטרור.

כתבת 'ישראל היום', שפנתה אל חאסכייה בעקבות המסר על ההפגנה שארגנה שהופיע בדף האינטרנט שלה, שמעה ממנה כי חאסכייה בהחלט פוחדת – אבל פועלת למרות הפחד. "הגיעו אלי מסרים מהמשטרה שיהיו כאלה שירצו לפגוע בי. לא אמרו מי, אבל לא חסר. אני חשופה, בעיקר בפייסבוק, ויש לי משפחה שאני אחראית לה. אבל מהר מאד החלטתי שאני לא יכולה לשתוק כי עצם השתיקה תהרוג אותי. כבר שבועיים שיש לי מיגרנה איומה ואני בקושי ישנה בלילות". 

חאסכייה נולדה בעכו למשפחה מוסלמית בת תשע נפשות. "עוד כילדה לא הבנתי למה יש הפרדה בין שתי החברות, לא הבנתי למה כולם בתוך תחושת נחיתות, לא הבנתי את חוסר ההזדהות עם המדינה שלנו", היא אומרת. "הייתי בכיתה ז' בזמן מלחמת לבנון, וכשאמרתי בכיתה שהיהודים הם לא אלו שביצעו את הטבח בסברה ושתילה, קראו לאבא שלי לבית הספר. הוא בא, החטיף לי סטירה איומה, ואני לא חזרתי יותר לבית הספר".

חאסכייה התגרשה כאם לשלושה ילדים, עברה לגור בסביבה יהודית והחלה לעבוד כמעצבת שיער. את ילדיה שלחה לבתי ספר יהודיים ומאוחר יותר, כאמור, לצה"ל. בניה, דדו וחוסאם, התגיירו ושינו את שמותיהם לדוד וגלעד. "הם הרגישו שייכות לציבור היהודי, לא הערבי", היא מסבירה.

אנט חאסכייה (צילום: מתוך פייסבוק)אנט חאסכייה (צילום: מתוך פייסבוק)

"הקן המשפחתי שלי הוא דוגמה לדו־קיום" אומרת חאסכייה. "ביתי סוהא הקימה משפחה מוסלמית, וחשוב לי שהנכד שלי יגדל גם הוא להיות ערבי ישראלי גאה, שהעתיד שלו יהיה טוב ובטוח. בשנים הקרובות גם הבנים יקימו משפחות, יהודיות, וכולנו נחיה יחד, מגובשים בדיוק כמו שחיינו תמיד".

ביום שני שעבר חאסכייה נסעה לתל אביב כדי לקבל אישור מהמשטרה המקומית לקיים שם הפגנה. את האישור השיגה בקלות, וכמה שמות ערביים ידועים כבר אישרו את השתתפותם, ביניהם ראש עיריית נצרת עלי סאלם ופעיל ליכוד ידוע משפרעם.

"זאת ההפגנה הראשונה שאני מארגנת. כל הניסיונות הקודמים לא צלחו. אנשים פחדו, נמנעו, התעלמו. הרגשתי שאין לי מספיק שותפים אמיצים וחרוצים לצאת איתם לרחובות. הפעם זה יקרה, גם אם אמצא את עצמי עומדת לבד עם עוד חמישה או עשרה אנשים. למי שיצטרף אלי להפגנה הזאת אני אדאג כל החיים. לעולם לא אשכח לו את האומץ וההירתמות".

למה זה כל כך קשה?

"את יודעת מה זה להוציא ערבים ישראלים להפגנה כזאת היום, בלי להתחבא מאחורי גוף יהודי? ערבים משתתפים בהפגנות בחסות השמאל, וכמובן, בהפגנות אנטי יהודיות. כבר שמעתי טיעונים של אנשי שמאל שאומרים, 'את חייבת אותנו, שניתן לך קונטרה מול הימין'. בשום פנים ואופן לא.

"זאת הפגנה ערבית, עצמאית, לא מפלגתית. הפגנה של נאמנות, של גאווה ערבית ישראלית ושל סירוב לדרכי אלימות...אנחנו רוצים להעביר מסר פשוט, בקול שלנו: ערביי ישראל נגד טרור".

תגיות:ערביםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה