חדשות בארץ

תכנית הקנאביס של ליצמן – בדרך למדף התרופות

לאחר שהשיג אישור לשימוש בקאנאביס רפואי בבתי חולים, הגיע הזמן לפעול: שר הבריאות יעקב ליצמן גיבש תכנית להכשרתם של רופאים מכל התחומים, על מנת שיוכלו להעניק אישור לשימוש בסם הרפואי לחולים. החלטתו של השר, מגובה בתמיכה אדירה של רופאים וחולים שונים

אא

כבר לא רק סם: לאחר שהדילמה המתמשכת באשר לסוגיית שיווק הקנאביס הרפואי במערכת הרפואה בישראל עבור חולים – נפתרה, והעניין אושר, במשרד הבריאות כבר מתחילים לפעול.

לאחרונה, גיבש שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, תכנית להכשרתם של רופאים מכל סוגי ההתמחויות, שלאחריה יורשו להעניק אישור לשימוש בסם הרפואי קנאביס, לחולים שיזדקקו לו.

תכנית ההכשרה, תארך כיומיים, והיא גובשה בשיתוף משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית. היא מיועדת בין היתר לרופאי משפחה, פסיכיאטרים, אורתופדים, רופאים אונקולוגיים, רופאי ילדים ועוד.

קנאביס (צילום: אביר סולטן / פלאש 90)קנאביס (צילום: אביר סולטן / פלאש 90)

ההרשמה וההשתתפות בהכשרה יתאפשרו בהתאם לשיקול הדעת של הרופאים – ולא תחויב בכפייה. "רופאים שירצו לטפל בקנאביס ילמדו איך לטפל. הרופאים ילמדו מתי לתת אישורים ומתי לא", הסביר יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר לאוניד אידלמן, בראיון לגל"צ.

ההכשרה, תועבר על ידי רופאים מצוותים משותפים של יחידת הקנאביס של משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית, בראשותו של ד"ר מיכאל דור, כשהמטרה היא להכשיר כמה שיותר רופאים – ובכך להקל את סבלם של כמה שיותר חולים שזקוקים לסם הרפואי.

הקנאביס הרפואי, ישווק בבתי המרקחת השונים, ונראה שעד כה, זכתה היוזמה לתמיכה של פעילים חברתיים רבים.

תגיות:יעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה