חדשות בעולם

אמש: ערבי ישראלי נחת בסוריה עם מצנח – כדי להצטרף לדאעש

אמש נצפה רחפן בשמי הגולן, שזוהה על ידי תצפיות של כוחות צה"ל, כשהוא חוצה את הגבול לכיוון סוריה. מאוחר יותר, התברר כי מדובר בתושב ג'לג'וליה, שביקש להצטרף לכוחות דאעש, ונאסף משם. החשוד לא נתפס, ומאוחר יותר אף התברר כי הגיע יעדו בשלום

אא

פרשיה ביטחונית חדשה: אמש, בסביבות השעה חמש בערב, תצפיות של צה"ל זיהו רחפן בשמי הארץ, באזור דרום רמת הגולן, שנראה כשהוא מתכנן לעבור את הגבול לכיוון לסוריה.

בתגובה, ערכו כוחות צה"ל סריקות נרחבות באזור, בניסיון לאתר את החשוד, אולם הוא לא נתפס. רק לקראת שעות הבוקר, התברר כי המדובר הוא בתושב ג'לג'וליה כבן 23, שביקש לחבור לשורות דאעש ולכן עשה מעשה מתוכנן כדי לחצות את הגבול לכיוון סוריה, משם נאסף על ידי פעילי הארגון. מאוחר יותר, נתבשרה משפחתו בשיחת טלפון כי החשוד הגיע ליעדו בשלום.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בתוך כך, נערכת כרגע חקירה מודיעינית בנושא שמובילים כוחות השב"כ, על מנת לקבל מידע רב יותר בכל הנוגע למקרה. עד כה נראה כי נקודת ההמראה של המצנח, מוערכת כנראה באזור מבוא חמה. כמו כן נבדק הרקע של החשוד, מי היה הארגון המודיעיני עימו יצר קשר, מי חיכה לו במקום הנחיתה וכן האם השתמש במצנח ממונע או רגיל. כמו כן, נעשו פעולות צבאיות בשטח האמור בשעות הלילה.

עם היוודע דבר הצטרפותו של תושב ג'לג'וליה לכוחות דאעש – הוחלט בממשלה לבטל לו את האזרחות. ראש הממשלה התבטא בעניין ואמר בפתח ישיבת הממשלה, כי "אנחנו נלחמים בדאעש, בג'בהת-אלנוסרה ובארגוני טרור אחרים כל הזמן. אמש עבר אזרח ישראלי את גבולנו ברמת הגולן, כדי להצטרף לשורות האויב בסוריה. אנחנו נפעל לשלול לו את האזרחות, כך נעשה בכל מקרה כזה. מי שמצטרף לשורות האויב כדי להילחם בישראל, לא יהיה אזרח ישראלי".

תגיות:דאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה