חדשות בארץ

הנשיא ריבלין: "לא אחון את יגאל עמיר לעולם"

במלאת 20 שנים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, יתקיים היום הטקס המרכזי לציון היום. במהלך הטקס, צפוי לנאום גם נשיא המדינה, רובי ריבלין, שיכריז כי אין בכוונתו לחון את יגאל עמיר לעולם. בטקס, צפוי להשתתף גם מי שהיה נשיא ארה"ב דאז, ביל קלינטון

אא

20 שנים חלפו מאז הרצח הפוליטי שזעזע את ישראל: היום מציינים ברחבי הארץ 20 שנים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. בתוך כך, צפויה להתקיים עצרת מרכזית לציון היום, במהלכה צפוי נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין להכריז כי אין בכוונתו להעניק חנינה ליגאל עמיר בתקופת כהונתו.

כמו כן, יום הזיכרון הממלכתי לזכרו של רבין יצוין במשך השבוע בשורה של טקסים לזכרו ברחבי הארץ, בהם האירוע המרכזי במשכן נשיאי ישראל, שבו יודלק "נר יצחק". בטקס, ישתתף גם נשיא ארצות הברית לשעבר, מר גם ביל קלינטון, שכיהן כנשיא המעצמה, בתקופת הירצחו של רבין והיה ידיד קרוב לו. בנוסף, יתקיים הערב לזכרו  טקס גם בבית אבי-חי בירושלים.

הנשיא ראובן ריבלין (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הנשיא ראובן ריבלין (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

מחר יתקיים טקס האזכרה הממלכתי ליצחק וללאה רבין, בהר הרצל. מאוחר יותר תקיים גם מליאת הכנסת טקס זיכרון. במשך השבוע, ייפתחו אוהלים בכיכר רבין ובשכונת יד אליהו שבתל אביב, בהם תוצג תערוכת צילומים לזכרו.

גם בסוף השבוע ימשיכו להתקיים טקסים לזכרו: ביום חמישי הקרוב, תתקיים עצרת הזיכרון המרכזית של האוניברסיטה העברית וביום שישי הקרוב, תתקיים גם עצרת בכיכר רבין, בסמוך לאנדרטת רבין.

ואחרי כל הטקסים, אולי הנקודה המשמעותית ביותר עבורנו היא, עד כמה למדנו אנחנו את הלקח מהרצח הפוליטי ההוא שאירע לפני עשרים שנה, עת נרצח ראש ממשלה בישראל.

תגיות:ראובן ריבליןיצחק רבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה