חדשות בארץ

נתניהו אישר: נמשיך לשמור שרק פלסטינים יתפללו בהר הבית

כחלק מהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, התפרסמה הלילה הודעה רשמית מטעם לשכתו של ראש הממשלה, לפיהן נתניהו מתחייב להמשיך לשמור על הסטטוס קוו, ולאכוף את המדיניות הוותיקה, לפיה רק מוסלמים יכולים להתפלל בהר הבית – ואילו כל השאר יכולים רק לבקר בו

אא

אמש פרסמה לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה רשמית, לפיה נתניהו ימשיך לשמור על הסטטוס קוו כפי שנקבע. זאת, למרות המתיחות הגוברת בין ישראל לפלסטינים על רקע ההסלמה באירועי הטרור שהתרחשו לאחרונה.

בהתאם לכך, הובהר כי ישראל תמשיך לאכוף את מדיניות התפילה הנוגעת לכך שרק מוסלמים יכולים להתפלל בהר הבית, וכל השאר – נחשבים כמבקרים בלבד. בנוסף, הודגש כי ישראל מקבלת את תפקידה המיוחד של ירדן כאחראית ומחזיקה במשמורת על הר הבית, אף מקדמת בברכה את שיתוף הפעולה הגובר בינה לבין ירדן, כדי להבטיח שמתפללים לא ינהגו באלימות, אלא ינהגו כבוד ואיפוק במקום.

 כמו כן, נאמר בהודעה כי ישראל דוחה את הטענות לפיהן ישראל רוצה לחלק את הר הבית, ואף מסכימה להצעתו של ירדן הנוגעת להתקנת מצלמות אבטחה במתחם הר הבית, שבאמצעותן תתאפשר בקרה על המקום 24 שעות ביממה.

הר הבית (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)הר הבית (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

ההודעה רשמית, התפרסמה לתקשורת הזרה, ובה נאמר: "מתוך הכרה בחשיבותו של הר הבית לעמים של כל שלוש הדתות המונותיאיסטיות - יהודים, מוסלמים ונוצרים - ישראל מאשרת מחדש את מחויבותה לשמירה ללא-שינוי בסטטוס קוו בהר הבית במלל ובמעשה. כפי שאמרנו פעמים רבות, לישראל אין כוונה לחלק את הר הבית ואנו דוחים כל ניסיון לטעון אחרת. אנו מכבדים את החשיבות של התפקיד המיוחד של הממלכה ההאשמית של ירדן כפי שהיא משתקפת בהסכם השלום מ-1994 בין ירדן לישראל ואת תפקידו ההיסטורי המלך עבדאללה השני. ישראל תמשיך לאכוף את המדיניות הוותיקה שלה - מוסלמים יתפללו בהר הבית, לא-מוסלמים יבקרו בהר הבית.

"ישראל סבורה ומאמינה כי יש לאפשר למי שמבקר ומתפלל בהר הבית לעשות זאת בבטחה וללא אלימות, איומים, הפחדה ופרובוקציות. נמשיך להבטיח גישה להר הבית עבור מתפללים שלווים ומבקרים תוך כדי שמירה על הסדר הציבורי והביטחון. אנו מברכים על התיאום הגובר בין הרשויות הישראליות לווקף הירדני, כדי להבטיח שמתפללים ומבקרים יפגינו איפוק וכבוד לקדושת המתחם - וכל זאת בהתאם לתחומי האחריות של הרשויות הישראליות והווקף הירדני.

"אנו תומכים בקריאה להשבה מיידית של הרגיעה. יש לנקוט את כל המאמצים ההולמים כדי להבטיח את סוף האלימות ולמנוע פרובוקציות ולהשיב את המצב לנורמליות באופן שמקדם את הסיכויים לשלום. אנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה כדי להפחית מתחים, להפסיק את ההסתה ולטרפד אלימות".  

תגיות:הר הביתביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה