חדשות בארץ

הדוקר בן ה-13 מפסגת זאב טוען: "עברתי עינויים קשים באשפוז"

מספר ימים לאחר ששוחרר מבית החולים והועבר לכלא רמלה, טוען אחמד מנסארה, המחבל שדקר לפני כשבועיים שני אנשים בפסגת זאב, כי הותקף על ידי אזרחים לאחר הפיגוע, וכן עונה בהמשך בבית החולים ובכלא, שם נחקר שעות ארוכות

אא

בשבוע שעבר שוחרר אחמד מנסארה, המחבל בן ה-13 שהיה מעורב באירוע הדקירה של שני יהודים בפסגת זאב, והועבר לכלא ברמלה.

היום, טוען מנסארה באמצעות עורכת דינו, הבה מצאלחה, מארגון האסירים והמשוחררים הפלסטינים, כי עבר עינויים קשים במהלך התקופה האחרונה. לדבריו, כבר לאחר ביצוע הדקירה, אזרחים רבים (להם קרא "מתנחלים"), תקפו אותו, דרסו אותו ברכב, קיללו אותו וניסו להורגו.

עוד טוען מנסארה, כי גם במהלך אשפוזו בבית החולים הדסה עין כרם, בו קיבל טיפל רפואי להצלתו, עבר עינויים כיוון שנמנעה ממנו האפשרות להתקלח או ללכת לשירותים. כמו טוען כי נחקר כשהוא אזוק שעות רבות למיטתו, וכי במהלך אשפוזו הכניסו השוטרים אזרחים רבים שקיללו אותו ואיימו עליו.

גם לאחר ששוחרר והועבר לכלא רמלה, טוען מנסארה כי הוא נחקר שוב שעות ארוכות, וזאת למרות מצבו הבריאותי הקשה.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כזכור, מנסארה היה מעורב בפיגוע דקירה יחד עם בן דודו, שחוסל. השניים הגיעו לשכונת פסגת זאב, ובשלב מסוים פגשו ברחוב הארבעה באברך כבן 21, אותו דקרו, וכאשר ברח מהם תפסו אותו והמשיכו לדוקרו ופצעו אותו באורח קשה. לאחר מכן, המשיכו במורד הרחוב, בצעקות "אללה אכבר", עד שהבחינו בנער בן 13, כשהוא רכוב על אופניו, התנפלו עליו ופצעו באורח אנוש.

בן דודו של מנסארה, אחמד, חוסל, ואילו הוא נוטרל ואושפז בבית החולים לקבלת טיפול רפואי. בחקירתו, הודה מנסארה במעשיו וטען כי "באתי עם בן דוד שלי לדקור יהודים בשכונה... הוא הביא את הסכינים ואני הסכמתי להצטרף אליו".

כמו כן, נראה כי בשל היותו קטין -  יידחה מיצוי הדין עם מנסארה עד הגיעו לגיל 14, שכן עד אז - לא ניתן יהיה לגזור עליו עונש מאסר, אלא רק החזקה במעון שיקומי סגור, וכן חלות הגבלות שונות נוספות על חקירתו במשטרה ובשב"כ, כגון מעצר לצרכי חקירה עד 20 ימים בלבד, בניגוד לבגיר שאותו ניתן להחזיק במעצר לצרכי חקירה בטרם הגשת כתב אישום עד 30 יום, מעצר עד תום ההליכים למשך שישה חודשים במקום תשעה חודשים כבגיר ועוד.

בתוך כך, הציבור עדיין נקרא להתפלל לרפואתם של שני הפצועים מפיגוע זה: נאור שליו בן רות אלישבע, (שאמור לחגוג בעוד כחודש את בר המצווה שלו), וכן לרפואת האברך יוסף חיים בן זהבה.

תגיות:פיגוע דקירהפסגת זאב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה