חדשות כלכלה

מסתמן: קצבת הבטחת הכנסה לאברכים – עושה קאמבק

לאחר שנפסלה על ידי בג"ץ פעמיים בעבר, בטענה שמדובר באפליה של סטודנטים חילוניים, נראה שבעזרת חוק עוקף בג"ץ - אברכים ישובו לקבל הבטחת הכנסה מחדש על סך 2600 שקלים, והתנאים לקבלתה אף יוגמשו

אא

ועדת השרים לענייני חקיקה תידון היום בחוק עוקץ בג"ץ למתן הבטחת הכנסה לאברכים. זאת, לאחר שבמשך עשרות שנים קיבלו אברכים את הקצבה, אולם החוק על כך בוטל בינואר 2015, לאחר שהגיע לבג"ץ, שם נפסל כבר פעמיים, בטענת היותו מפלה לרעה סטודנטים חילוניים.

לטענת ח"כ משה גפני, העומד מאחורי חוק עוקף הבג"ץ, במידה ולא יכובד קידום החוק – מתכוונים במפלגתו של גפני, יהדות התורה, לעזוב את הממשלה.

ח"כ <a class=משה גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_42%20Oct.%2025%2010.06.jpg">ח"כ משה גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

על פי הצעת החוק, יקבלו אברכים שלומדים בכולל מדי חודש קצבה מביטוח לאומי על סך של 2,600 ₪. בנוסף, יוגמשו התנאים לקבלתה: עד כה, רק מי שהיה אב לשלושה ילדים לפחות – היה זכאי לה, אולם לפי החוק החדש, גם מי שהוא אב לילד אחד בלבד – יהיה זכאי לקבלה. כמו כן, גם אברכים בעלי דירה משלהם – יוכלו ליהנות ממנה – מה שלא היה כביל בעבר.

עד כה, לאחר שינוי החוק וביטול קבלת הבטחת ההכנסה לאברכים - ניתנה הקצבה רק למי שאיבד או מיצה את כושר השתכרותו. עתה, כדי לעקוף את האפליה, מלבד אברכים - יוכלו ליהנות ממנה גם סטודנטים חילוניים בעלי ילד אחד לפחות. 

תגיות:אברכיםהבטחת הכנסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה