חדשות בארץ

ומהם שיעורי הבית של תלמידים בתל אביב? "זהו את דגל מדינת פלסטין"

תלמידים בבית הספר 'תיכונט' בתל אביב, התלוננו כנגד מנהל המוסד, שמביע את דעותיו הפוליטיות בשיעורים בפני התלמידים. לאחרונה אף הגדיל לעשות, והכניס את החומר ללימודים ב'דלת האחורית': במטלת שיעורי בית שהטיל על התלמידים, כתב: "זהו את דגל מדינת פלסטין". ההורים מתקוממים

אא

תלמידי כיתה ט' בתיכון 'תיכונט' קיבלו באחרונה ממנהל בית הספר מטלת לימודית לשיעורי בית. השאלה, שהוצגה באתר מט"ח נוסחה כך: "תלמידים יקרים, אתם מתבקשים להיכנס לגוגל ולחפש את הדגל של המדיות הבאות: ירדן, כווית, עיראק, פלסטין, סוריה. העתיקו את התמונה של הדגלים והדביקו במחברת הדיגיטלית".

תלמידי בית הספר, הופתעו מהאופן שבו נוסחה השאלה, כאילו ש'מדינת פלסטין' היא כבר לחלוטין עובדה מוגמרת על המפה. הם פנו למנהל בית הספר לקבלת הסבר בנושא, אליה צורך גם מבחן שנערך להם בשנים קודמות, בו נראתה מפה של ארץ ישראל, כשהכיתוב ישראל נעלם – ובמקומו מופיע הכיתוב 'פלסטין'. גם עם תלמידים בכיתה י"ב, התרחש תרחיש דומה: באחד השיעורים, קרא לתלמידים להתנגד לכיבוש ואף הביע את תמיכתו בזכותם של המורים להביע את עמדותיהם הפוליטיות. כמו כן, סירב לקבל מורה לצוות בית הספר – רק כי הוא מתגורר בהתנחלות - דבר שמנוגד כאמור להשקפת עולמו של המנהל.

המנהל, שידוע בעמדותיו הפוליטיות השמאלניות ובכך שהוא פעיל בארגון 'בצלם' - הכחיש בכל מכל את טענות התלמידים. בתגובה שהעניק לאתר Ynet, טען כי "לא היה ולא נברא. מדובר במפת האיומים על מדינת ישראל  - מבחן שניתן לפני ארבע שנים והצמידו את השאלה לכאן. בעידן הדיגיטלי אפשר להדביק לי מדים נאצים ולהגיד שכך אני מסתובב בבית ספר, אז מה? אין הוכחות לכך". גם בנוגע לשאלה על "מדינת פלסטין" אמר כהן כי מדובר בטעות בניסוח – "מה זה משנה רשות פלסטינית או מדינה?", טען.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הורים ששמעו על כך – התקוממו. "מעבר לתחושת ההפתעה, כשראיתי את השאלה הזו מאוד צרם לי", אמרה אחת האימהות. "מעבר להגדרה המילולית הבעייתית שאין מדינה פלסטינית, אני לא חושבת שזה צריך להיות מוצג בצורה כזו לתלמידים. יכלו לנסח את השאלה בצורה שאינה פוליטית. בקבוצות הוואטסאפ של ההורים יצאו נגד זה מאוד והמקרה לא עבר בשקט". עוד הוסיפה, כי "אנחנו יודעים שהמנהל חבר בארגון 'בצלם' וזו זכותו והשקפת עולמו אבל תלמידים בתיכון בישראל נתונים כך לשטיפות מוח והוא הוזהר כבר בעבר שלא להיכנס לפינות פוליטיות".

לבסוף, מתאר אחד ההורים שהמנהל והתלמידים קיימו ביניהם שיחת פיוס והבהרה – שהרגיעה את הרוחות. "הייתה שיחה עם המנהל והילדים הציפו בה את הדברים", תיארה אחת האמהות. "יש להם דעות רחוקות מהשמאל הרדיקלי. המפה הזו שהופיעה במבחן, זה לא לעניין שהיא תופיע בבית ספר ישראלי במדינת ישראל". היא הוסיפה כי "בשיחה המנהל הציג עמדה מאוזנת והילדים לא חוששים להביע עמדות ימניות ולא מרגישים אלמנטים של כפייה בבית הספר".

גם מהמרכז לטכנולוגיה חינוכית, התנערו מכל אשמה וטענו כי למורים היכולת ליצור בעצמם פעילויות למידה והערכה, כמו בדוגמא זו, שהתוכן אכן יוצר על ידי המורה (המנהל) בעצמו.

תגיות:בית הספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה