חדשות בארץ

"אנחנו מטפלים בפצועים, והערבים רוקדים ומוחאים כפיים"

אמש נדרס למוות בידי משאית פלסטינית בדרום הר חברון אברהם אשר חסנו הי"ד, בעת שיצא מרכבו, לאחר שזה נחסם על ידי פלסטינים. חיים רובין, הפראמדיק, שהגיע כדי להעניק לו טיפול רפואי, מספר בזעזוע על האווירה שהיתה במקום: "לאורך כל הזמן שטיפלנו היו צמיגים בוערים, מחיאות כפיים ושריקות שנשמעו"

אא

חגיגה במהלך פיגוע טרור: אמש נסע אברהם חסנו בכביש 60, בין עתניאל לבית חגי. אלא שאז הבחין שרכבו נחסם על ידי פלסטינים, שחסמו את הכביש עם צמיגים בוערים, ואף גלגלו אותם לעבר רכבים ישראלים ויידו עליהם אבנים. חסנו יצא מהרכב, ובאותו הרגע הגיחה משאית פלסטינית – ודרסה אותו למוות. הוא נותר על הכביש כשהוא במצב אנוש, ובהמשך הגיע חובש צה"ל, שהחל להעניק לו טיפול רפואי ראשוני. בהמשך הגיעו גם ניידות של מד"א, שנלחמו להציל את חייו – אולם הוא מת מפצעיו.

חיים רובין, אחד הפאראמדיקים ששהו במקום באותה העת וניסו להעניק סיוע רפואי לחסנו, תיאר את המצב מסביב באותה העת: "הוא היה מחוסר הכרה עם פגיעה מערכתית קשה מאד, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים. ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות מאד שבסופן, לצערי הרב, נאלצנו לקבוע את מותו, למרות כל המאמצים". רובין הוסיף כי זירת האירוע הייתה תוססת וכי הסובבים חגגו את הפיגוע ואף צעקו "אללה אכבר". "האווירה בזירה הייתה לא נעימה בכלל. לאורך כל הזמן שטיפלנו היו צמיגים בוערים, מחיאות כפיים ושריקות שנשמעו", הוסיף.

חסנו, היה תושב קרית ארבע, ששימש כמנהל המטבח בישיבה בעתניאל. הוא היה בן 54 בלבד במותו, והותיר אחריו שבעה ילדים ושעה נכדים. אמש הובל למנוחות בבית העלמין העתיק בחברון. "אבא היקר. אני בכלל לא מעכל שאני עומד פה. אבא שלי.", ספד לו בנו, מידד. "היית דואג לאמא לפני הכל. לא היית נותן שיפגעו בה. היית איש של חסד. דאגת לאחרים לפני שדאגת לעצמך. כשהיה מגיע מישהו לבקש צדקה היית אומר לו: קודם תאכל, תשתה. היית מכניס אורחים בחסד. אבא. מי יתן את ה"בוקס" המחזק בתפילה? מי יהיה הגב של כל המשפחה?".

בתוך כך, האתר 'דיילי מייל', בחר לסלף את העובדות באשר לפיגוע, ופרסם בכותרת הידיעה ש"ישראלי שילם בחייו על תקיפת משאית פלסטינית", ובגוף הידיעה כי "ישראלי נהרג לאחר שנדרס במהלך עימות עם פלסטינים בגדה המערבית".

תגיות:גל טרורפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה