חדשות יהדות

לאחר ההצתה: הרב יצחק יוסף הגיע לביקור בקבר יוסף

תחת מעטה של אבטחה כבדה, הגיע אמש הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, יחד עם רבני השומרון, לביקור בקבר יוסף. זאת, לאחר שהוצת בידי בני מיעוטים שיידו לעברו בקבוקי תבערה. "מה שנעשה כאן – זו פעילות של דעאש", קרא הרב בכאב, למראה ההרס הרב במקום

אא

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף שליט"א, הגיע הלילה לביקור בקבר יוסף הצדיק בשכם. לביקור הצטרפו גם ראש המועצה יוסי דגני ורבני השומרון, בהם גם רב השומרון, הרב אליקים לבנון.

מסרטון של המאורע, נראה הרב כשהוא עצוב ומדוכדך, למראה ההרס הרב ששלחו בו בני מיעוטים, לאחר שיידו בקבוקי תבערה והציתו את המקום. הוא הביע זעזוע עמוק על כך, נישק את המצבה ופתח בפסוק מתיאור חורבן בית המקדש: "באו גויים בנחלתך טימאו את היכל קדשך". בהמשך הוסיף כי: "מה שנעשה כאן זו פשוט פעילות של דאעש. הלב לא יכול לתפוס את הרשע. איזה אנשים הורסים ככה מקום קדוש. אנחנו העם היהודי, שומרים על האתרים הקדושים שלהם, על המסגדים, והם ללא בושה מתייחסים כך למקום קדוש, כמו קבר יוסף".

בהמשך, הביע הרב לבנון זעזוע אף הוא, וקרא פרק תהילים במקום.

"אנחנו נמצאים בקבר יוסף והמראות איומים וקשים", התבטא גם יוסי דגן, ראש מועצת שומרון. "לא הגיוני להגיע במרכז ארץ ישראל לאחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי, אתר מורשת בינלאומי והוא מחולל שבור. יש כאן מראות איומים שמוכיחים שוודאי שהרשות הפלסטינית הייתה מעורבת.

"אספסוף לא היה יכול לייצר כזה נזק לאורך זמן מבלי שהרשות הייתה מבחינה בדברים", הוסיף בכאב. "המצבה שבורה לחלוטין. הרצפות שבורות. הקירות שבורים. הכל שרוף. אנחנו צריכים לחשוב איך משפצים את המקום מנקים ומכשירים את המקום לקלוט שוב את אלפי המתפללים. ומעבר לתיקון הפיזי אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש איך זה קורה שבמרכז המדינה מקום כזה קדוש מחולל והעולם כמעט שותק לגמרי".

המשלחת כאמור, כללה את הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, הרב אליקים לבנון רב השומרון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, וסגנו דוידי בן ציון, תא"ל דוד מנחם ראש המנהל האזרחי, אל"מ שי קלפר מח"ט שומרון, וכן אנשי מקצוע מטעם המועצה, שנשלחו לאמוד את הנזק.

במהלך הביקור, שהתרחש בסביבות השעה ארבע בבוקר, וגם לאחריו, השליכו פורעים ערבים אבנים ובקבוקי תבערה, לעבר המבקרים, שהגיעו בליווי אבטחה כבדה של צה"ל, ואף גרמו נזק לרכבה של המשלחת. 

תגיות:קבר יוסףהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה