תשובה בהידברות

"ערוץ הידברות זה כמו אוויר לנשימה בשבילי"

כבר מגיל צעיר היה בה משהו שנמשך לרוחניות. לאחר הפעם הראשונה ששמעה שיעור תורה היא כבר הבינה שזה מה שמדבר אליה, אך רק לאחר מקרה שעברה – החליטה לקחת את העניינים ברצינות

אא

אל ערוץ הידברות הגיעה נגה פלג, 28, מאזור המרכז אחרי שכבר עשתה מחקר מקיף על השאלה 'מה זה יהודי, ואיך צריך יהודי לחיות את חייו'. "תמיד היה בי להט לחפש רוחניות, ולא זכורה לי תקופה בחיי שבה הלהט הזה 'עזב' אותי. זה התחיל בצבא, כשהצטרפתי למחלקת הצילום של חיל המודיעין רק כדי לזכות להיות לבד עם עצמי במעבדת הפיתוח, ולקרוא חומר יהודי". כן, אותו חומר שהתאמצה אז כל כך, להסתיר מעיני חברותיה החילוניות.

"כבר אז ידעתי שמתישהו אחזור בתשובה, למרות שאני מגיעה ממשפחה חילונית", צוחקת פלג ומוסיפה, "קידוש ומעט מסורת זה דבר שתמיד נחשפנו אליו בבית, אבל כשהתחזקתי ברוחניותי באמת – גיליתי עולם ומלואו של מושגים, שלא שמעתי עליהם בחיים. אחד מהם הוא סידור תפילה. לא חשבתי שיש ספר מיוחד שממנו מתפללים, שיש תנועות גוף ספציפיות שכולם חייבים לעשות בתפילה. התפילות היחידות שאני הכרתי אז - היו השירים שכתבתי לעצמי במחברת, וההתבודדויות ההן שעשיתי בחדר החושך, בעוד אני מחכה לתצלום שיסיים את טבילת היופי שלו בבריכת הכימיקלים".

ההרצאה התורנית הראשונה שראתה ("לא זכור לי מי היה הרב") שבתה אותה בקסמיה, מהרגע הראשון. "ניסיתי לשמור שבת אחת בעצמי, אבל נשברתי לקראת הסוף והדלקתי את הטלוויזיה", היא משחזרת. "אחר כך הבטחתי לעצמי שמיד אחרי השחרור, בלי שום שהיות, אני הולכת ומבררת איפה ואיך אפשר להתחזק ברוחניות וקיום מצוות". ובכן, עם כל הרצון הטוב – זה לא קרה מיד.

לאחר שהפכה פלג לאזרחית מן המניין, מצאה עצמה בטיול בן מספר חודשים למזרח הרחוק וכשחזרה לארץ, נרשמה ללימודיים אקדמיים בפקולטה למדעים מדוייקים. עניין ההבטחה להתחזק ברוחניותה 'נשכח' כלא היה. "היו לי הרבה איתותים בדרך, אבל אני פשוט סירבתי לקשר אותם לדת. אחד הרשמים היותר חזקים שליוו אותי היה מקרה שבו טיילתי עם חברה בעיר העתיקה של ירושלים, ולבקשתה – נכנסנו יחד לכנסיית הקבר, הממוקמת ברובע הנוצרי. עמדנו ליד מקום עם הרבה נרות, ואני התכופפתי לרגע כדי להצטלם ברקע הזה. הייתי עם הגב לנרות ולא שמתי לב כיצד שערי הארוך נוגע באחת הלהבות ומתחיל להישרף. רק אחרי שניות ארוכות, כשהרחתי משהו חרוך – קלטתי את גודל האסון. השיער היפה שלי עלה בלהבות, ואת חציו נאלצתי לגזור".

זה היה הקש ששבר את גב הגמל. "שבוע אחרי המקרה הזה, התחלתי לשמוע הרצאות רבות מכל מיני דיסקים שהגיעו לידיי – הרבה מהם של הרב זמיר כהן, ומיד אחרי כן, נרשמתי לסמינר יהדות. בעזרת אנשים טובים שהגיעו אליי, לאט לאט התחלתי להתחזק עוד ועוד בקיום המצוות, עד שהחלטתי לעלות למדרשיה לבעלות תשובה בירושלים, ולמדתי בה כמה שנים טובות". לדברי פלג, עד היום היא חיה ונושמת את ערוץ הידברות. "יותר מדויק, אין יום שבו אני לא מחוברת בכל רמ"ח איבריי, לתכנים הנפלאים שהמקום הזה מייצר. יש ימים שבהם אני לא זזה מהמסך, ערוץ הידברות זה כמו אוויר לנשימה בשבילי".

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל  shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה