חדשות בארץ

המחבל מבאר שבע: בדואי בן 21

אמש התרחש פיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. טעות זיהוי של המשטרה הובילה לכך שדווח על שני מחבלים – ושניהם נורו. מאוחר יותר התבררה הטעות: ה'מחבל' השני, הוא לא אחר מאשר – אזרח אריתראי חף מפשע, שחיפש מקלט בישראל

אא

אמש, בשעות הערב, נכנס מחבל לתחנה המרכזית בבאר שבע, והחל לפתוח באש לעבר העוברים ושבים. חייל צה"ל, סמל עמרי לוי, בן 19, ממושב שדה חמד – נרצח, ועשרה אזרחים ושוטרים נוספים נפצעו, אחד באורח קשה מאוד, שניים באורח קשה, בהם גם חייל צה"ל, והשאר באורח בינוני עד קל. בשל טעות זיהוי, נורה גם אזרח אריתראי, שחיפש מקלט בישראל, על ידי קצין הביטחון של התחנה, ולאחר מכן הותקף על ידי הנוכחים, לאחר שאלה חשבו שמדובר במחבל. האזרח נפצע באורח קשה מאוד, ומאוחר יותר מת מפצעיו.

היום הותר לפרסום כי המחבל הוא מוהנד חליל סלם אלעוקבי, בן 21 מהפזורה הבדואית בחורה. הוא נורה על ידי השוטרים ונהרג. 

בתוך כך, 23 אנשים נוספים הוגדרו נפגעי חרדה. הפצועים הועברו לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי, והבוקר נמסר מדוברות בית החולים כי 26 נפגעים שוחררו, 3 פצועים מנותחים כעת, כשמצבם של שניים מהם מוגדר קשה, וישנו פצוע נוסף המוגדר במצב קשה מאוד ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ. פצוע נוסף מאושפז במחלקה לכירורגיה, ויתר הפצועים מטופלים בחדר המיון.

פיגוע בבאר שבע (צילום: Meir Even Haim / פלאש 90)פיגוע בבאר שבע (צילום: Meir Even Haim / פלאש 90)

אמש, סיפר מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, על ממצאי החקירה הראשונית של האירוע, באמרו כי "מחבל אחד נכנס חמוש לתחנה המרכזית וביצע ירי לעבר חייל והרג אותו. הוא המשיך את מסע הירי, לקח את הנשק של החייל והמשיך לירות בתחנה המרכזית. הכוחות בסביבה הגיבו במהירות, הוא מצליח לברוח מהתחנה המרכזית אבל הוא נתקל בכוחות שנמצאים מולו, נורה מיד ונהרג. בכליו זיהינו סכין ואקדח עם תחמושת".

כמו כן, כיוון שמתחם התחנה סגור ובכל הכניסות המובילות אליו מוצבים שומרים, טרם ברור כיצד הצליח המחבל להיכנס לתחנה, כשהוא חמוש בנשק. הדברים נבדקים בשעה זו.

תגיות:פיגועגל טרורבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה