חדשות בארץ

מרגש: מאות ליוו את הנרצח הבודד מהפיגוע למנוחת עולמים

אמש התקיימה הלווייתו של אלון גובברג הי"ד, שנרצח בפיגוע בשכונת ארמון הנציב בירושלים. לגובברג, לא היו קרובים למעט אימו, ואי לכך הוכרז כ'מת מצווה'. בסופו של דבר, מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה. "אמרו לנו שאין לך משפחה" ספד לו אחד הרבנים, "אבל האמת היא שיש לך משפחה – עם ישראל. משפחה גדולה וחזקה"

אא

מאות בני אדם השתתפו אמש בלווייתו של אלון גובברג הי"ד, שנרצח לפני יומיים בפיגוע שהתרחש בשכונת ארמון הנציב בירושלים. לגובברג, שהיה בן 51 במותו, לא היו קרובי משפחה שיכלו לכבדו בדרכו האחרונה, ואי לכך הוכרז על ידי הרבנים כ"מת מצווה שהכל קרוביו". עד מהרה, הופץ הסיפור ברשתות החברתיות ובדרכים שונות נוספות, והתוצאה: מאות בני אדם הגיעו כדי לחלוק לגובברג כבוד אחרון.

גובברג, נטמן בהר המנוחות, ואימו, שהגיעה לבית העלמין, פרצה בזעקות שבר מעל קברו של בנה. בנוסף, ספד לו גם הרב גולן כהן – זאת על אף שלא הכירו מעולם. "איך אפשר להספיד אדם שלא מכירים", בכה הרב, "האויבים שלנו מחברים אותנו, ואנו, תושבי ארמון הנציב, מרגישים אחווה. אמרו לנו שאין לך משפחה, אבל האמת היא שיש לך משפחה - עם ישראל. משפחה גדולה וחזקה".

בין הנוכחים בלוויה, השתתפה גם דגנית, האחות שטיפלה בגובברג במסירות בבית החולים שערי צדק, עד שמת מפצעיו – הגיעה ללוויה. "אין לי מילים כשאני רואה את כמות האנשים. אני מודה לכל מי שהגיע לפה. יהיה רצון שזה ההרוג האחרון", אמרה בהתרגשות.

הלווייתו של אלון גובברג הי"ד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)הלווייתו של אלון גובברג הי"ד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

"שמענו שבן אדם נהרג", הסביר אחד הנוכחים את סיבת בואו ללוויה, "ולמרות שלא ראיתי את התמונה שלו ואני לא יודע את השם שלו, הגעתי לכאן כי עם ישראל נמצא עכשיו בצרה, ואנחנו צריכים להראות שאנחנו חיים ושארץ ישראל שלנו".

על כך הוסיף גם אדם נוסף, ש"הוא היה אח שלנו, למרות שלא הכרנו אותו. עם ישראל הוא כמו ספינה, ואם יש בה חור כל הספינה עלולה לטבוע. אם מישהו נרצח על ידי מחבלים זה פוגע קשה גם בי".

הפיגוע כזכור, התרחש ביום שלישי השבוע, לאחר ששני מחבלים השתלטו על קו 78 בשכונת ארמון הנציב והחלו לדקור ולירות ביושבי האוטובוס. בפיגוע, נרצח גם אדם נוסף – חיים חביב, בן 78, שאשתו עדיין מאושפזת בטיפול נמרץ, בבית החולים שערי צדק.

תגיות:הלוויהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה