כתבות מגזין

ערבים שמאמינים בזכות היהודים על ארץ ישראל? יש דבר כזה

לא כל מוסלמי בהכרח חושב שארץ ישראל מגיעה לפלסטינאים. תכירו כמה מוסלמים, מהארץ והעולם, שמבטאים דעות מפתיעות - "אסור למוסלמים להתערב ברצונו של אלוקים", אומר אחד מהם

אא

בהידברות רגילים לקבל תגובות מעניינות מהקוראים, אבל אחת התגובות שקיבלנו השבוע הייתה מפתיעה במיוחד. קודם כל, היא נכתבה על ידי מישהו בשם... מוסטפה. כן, פלשתינאי מוסלמי נמנה בין קוראי הידברות ומצא לנכון להגיב לנו. כשפנינו אליו, הוא כתב לנו את המייל הבא:

"הסיפור שלי אינו יחיד במינו כי אני בטוח שכל מי שמתבונן בדברי התורה ומעניק לעצמו קצת זמן כדי להרהר ולהבחין, מגיע למסקנה שהיא - זאת אומרת התורה - האור האמתי לא רק לעם ישראל, אלא גם לכל הגויים ולכל העולם.  אני בא מרקע לא יהודי, אבל מאז התחלתי ללמוד עברית התעוררה בתוכי אהבה גדולה ויוצאת דופן כלפי היהדות. שאר התלמידים בכיתת העברית אז לא קיבלו אותה השפעה. כמה פעמים ניסיתי להתקשר עם אנשים דתיים\ כדי שיציעו לי איך אני יכול להתחיל וללמוד על הדת, אבל לא הצלחתי. ניסיתי גם להתקשר עם לשכת הגיור, אבל נתקלתי בתנאי שחייב אני שיהיה לי קודם תעודת זהות ישראלית שלצערי אין לי. הסברתי להם שאני איש מבוגר ורציני, כי מלאו לי כבר יותר מחמישים שנה ואני לא מתכוון חס ושלום לבזבז את הזמן של אף אחד אבל גם זה לא עזר לי.

אני יודע שכגוי לא נדרש ממני יותר משבע המצוות של בני נוח. אבל קשה לבן אדם שנמשך לתורה ולעם ישראל להסתפק רק בשבע מצוות. תודה לאל שיש אינטרנט ואני מאוד נהנה מההרצאות הנפלאות של הרב זמיר כהן. הוא מדבר בשפה מאוד יפה ומיוחדת ואני תמיד מקפיד לצפות בהרצאות שהוא מרצה כל חמישי. אולי כשיבוא המשיח – אמן – אוכל לספר שבאמת ניסיתי אבל הכל היה תלוי בחתיכת נייר".

סיפורו של מוסטפה הוא מיוחד, אבל לא יחיד במינו. גם בעידן של גל התקפות מצד אזרחים ערבים, כדאי לזכור שיש גם מוסלמים חובבי ישראל, בין אם הם מתכננים גיור ובין אם לא (ובכל אופן - מיותר לציין שיש איסור מוחלט וחמור ביותר על התבוללות, גם אם האדם מצהיר על אהבת ישראל).

זוכרים את מוחמד זועבי? הנער האמיץ מנצרת שנאלץ להימלט מהארץ, אחרי שהעלה לרשת סרטון תומך בנערים החטופים, והצטלם עם דגל ישראל? זועבי שהה חמישה חודשים בחו"ל, וכשחזר כתב כך: "אני מאושר להיות חלק מהמדינה שאני כל כך אוהב, גם פיזית וגם מנטלית, כי מה שקורה לעם ישראל, קורה גם לי. הייתי ותמיד אהיה מוכן לשלם את המחיר של אהבתי למדינה הזו...

מוחמד זועבי מוחמד זועבי

לצערי הרב, חצי השנה האחרונה לא הייתה תקופה קלה בחיי, או בחיי משפחתי – נאלצתי להסתתר, לשמור על פרופיל נמוך, ובסוף לברוח מארצי, זו שאני מוכן להקריב לה את חיי רק בשל היותי ערבי ציוני שגינה את הטרור. אם יש דבר אחד שחשוב לי שכולם יידעו הוא שלמרות המציאות הקשה שאני חווה, אין דבר שישנה את אהבתי העיוורת למדינה הזו - זו ארצי, זו מולדתי, ונולדתי ישראלי כדי למות ישראלי".

זועבי, אגב, למד את אהבת ישראל שלו בבית. אימו, שרה זועבי, התראיינה בעבר והצהירה כי היא ישראלית ציונית גאה. "אני מאמינה בזכות העם היהודי למדינה משלו בארץ הקודש, ארץ ישראל". זועבי אף הוסיפה כי לדעתה מסגד אל אקצא בטוח בידיים ישראליות יותר מאשר תחת כל שליטה אחרת.

שרה זועבי מצהירה שהיא ישראלית גאה:

לא רק בישראל אלא גם בשאר העולם ניתן למצוא מוסלמים אוהבי  ישראל. הנה כמה מהם:

"הר הבית שייך ליהודים"

שייך אחמד אל-עדוואן הוא איש דת ירדני שמחזיק דף פייסבוק – שהמסרים בו מעוררים זעם רב בקרב קנאים מוסלמים. השייך הירדני הזה לא רק תומך בישראל, אלא מאמין שזו חובתם של כל המוסלמים לתמוך בישראל. הוא מאמין שלפי הקוראן ארץ ישראל שייכת לעם היהודי, וכי מדינת פלשתין אינה צריכה לקום. "היהודים הם דודנינו ולכן אנחנו חייבם להתפלל עבורם ולבקר אותם, לחיות לצידם, לכבד אותם, ולשתף איתם פעולה", כותב השייך, שאף מכנה את הפלשתינים "רוצחי ילדים".

אל עדוואן ביקר בעבר בישראל, נפגש עם רבנים שונים, ודיבר בגלוי על כך שירושלים והר הבית שייכים ליהודים – ולא למוסלמים. "בקוראן נאמר שליהודים יש את כיוון התפילה שלהם ולמוסלמים את כיוון התפילה שלהם. הכיוון של המוסלמים הוא מכה, בעוד היהודים מתפללים לכיוון הר הבית, אל אקצא. וכך צריך להיות ולא משנה מה יאמרו אומות העולם, כי זוהי גזירתו של אלוקים, מלך המלכים, שבוחר כיצד לנהל את עולמו".

שייך אחמד אל עדוואןשייך אחמד אל עדוואן

 

"התקשורת מנהלת תעמולה למען חמאס"

ד"ר קנטה אחמד היא  פקיסטנית מוסלמית המתגוררת היום בניו יורק. ד"ר אחמד ידועה בעמדותיה הפרו-ישראליות, ומבקריה נוהגים לכנות אותה 'ציונית בתחפושת מוסלמית'. היא מנהלת מאבק עיקש בתנועה להחרמת ישראל. על אף שאחמד תומכת בהקמת מדינה פלשתינית היא מציינת שבלתי אפשרי עבור ישראל כרגע לוותר על השליטה באזור המכיל אידיאולוגיה ג'יהדיסטית ארסית. היא טוענת תכופות שהמוסלמים מגלים עניין לא פרופורציונלי במאבק הישראלי-פלשתיני, בהשוואה לעימותים אחרים בעולם.

ריאיון עם ד"ר קנטה אחמד:

לפני מספר חודשים, ד"ר אחמד התראיינה לערוץ טלוויזיה באוסטרליה, וסיפרה על פרויקט הכשרת רופאים פלשתינים בבית החולים הדסה, פרויקט שבו היא, כרופאה ופילנתרופית, לוקחת חלק. תוך כדי שידור הריאיון, רשת הטלוויזיה שידרה בחצי השני של המסך תמונות של עזה מופצצת ושל ילדים פלשתינים פצועים – הכל כדי להגחיך את הפרויקט ואת דעותיה של ד"ר אחמד. בעקבות האפיזודה, ד"ר אחמד פרסמה מאמר נזעם שבו כתבה כך: "זו לא עיתונאות ולא טלוויזיה – זו תעמולה פרו-חמאס טהורה. זה מה שישראל מתמודדת איתו, משהו שאף אומה אחרת הנאבקת באיום קטלני של האיסלאם לא מתמודדת איתו: הקרב על הנראטיב. בעוד פקיסטן מנהלת מלחמה הרסנית בהרבה נגד השבטים האיסלאמיים, בעוד אפגניסטן נתונה תחת מצור של הטליבן זה עשור וחצי, בעוד בריטניה, קנדה וארצות הברית מעמידות לדין והורגות טרוריסטים איסלאמים, בעוד מצרים מנהלת מלחמה חורמה באחים המוסלמים והופכת את האידיאולוגיה שלהם לפשע, בעוד ערב הסעודית משליכה איסלאמיסטים לכלא...רק הישראלים נשפטים בנפרד משאר האנושות, בעודם מתמודדים עם האיום האיסלאמי בכל אחד מגבולותיהם".

קנטה אחמדקנטה אחמד

 

"פלשתין היא ירדן"

מודר זהראן הוא ירדני ממשפחה פלשתינית, העומד בראש האופוזיציה הדמוקרטית בירדן. זהראן הוא תומך נלהב בשלום עם ישראל. זהראן מתגורר כיום בבריטניה, שהעניקה לו מחסה לאחר שהועמד לדין בגלל התנגדותו למשטר. לזהראן יש לא מעט השפעה בירדן: כשהוא קרא לאוכלוסייה לא להפגין מול השגרירות הישראלית בעמאן, פחות מ-200 איש הופיעו להפגנה.

מודאר זהראן נואם בישראל:

זהראן נוהג לצטט את הסכם פייסל-ויצמן שנחתם ב-1919 בין חיים ויצמן מהתנועה הציונית והאמיר פייסל. לפי הסכם זה, מדינה פלשתינית הייתה אמורה להיות מוקמת ב-78% מארץ ישראל המנדטורית (בשטח ירדן של היום) בעוד בשאר השטח היתה אמורה להיות מוקמת מדינה יהודית. בשל הסכם זה זהראן מאמין שעל ישראל לספח את הגדה המערבית. הוא גם טוען שהפלשתינים קיבלו יותר סיוע מישראל מאשר מכל מדינה אחרת. זהראן ביקר בעבר בעיר אריאל ואמר שם כך: "באתי לאריאל כדי להצהיר בבירור שההתנחלויות הן לגיטימיות...אתם הישראלים צריכים להבין שרוב הפלשתינים במזרח ירושלים, למשל, רוצים שתישארו פה. אני מרגיש שזו חובתי כפלשתיני לומר את האמת הזו".

 

"אסור למוסלמים להתערב ברצונו של אלוקים"

ד"ר טוופיק חאמיד היה בעברו איש התנועה האיסלאמית במצרים, ובין ידידיו נמנו אנשים שהקימו מאוחר יותר את אל קעידה. הרבה לפני ההתקפה על בנייני התאומים, עם זאת, ד"ר חאמיד שינה כיוון וזיהה את האיום של האיסלאם הרדיקלי והצורך לרפורמה, המבוססת על הפרשנויות שוחרות השלום של הקוראן. חאמיד טוען שיש גם צורך בשיפור היחסים בין מוסלמים וישראל. הוא מתבסס על הקוראן וטוען, שהקוראים למלחמת ג'יהאד ביהודים פשוט לא הבינו נכונה את דברי מוחמד.

"אני מצרי טיפוסי מרקע מוסלמי", מספר חאמיד על עצמו. "גידלו אותי לשנוא את ישראל ואת היהודים. כשהייתי בן ארבע, הסיפורים ששמעתי על היהודים גרמו לי לדמיין אותם כעם ירוק ומכוער, מלא רוע".

טוופיק חאמיד טוופיק חאמיד

"אני אוהב את הקונספט של עם נפלא כזה, שאלוקים מקבץ אותו מכל קצוות הארץ חזרה למולדתו. זה מוכיח את כוחו של האלוקים, שהציל את היהודים מהרוע של פרעה והבטיח להם את ארץ ישראל. הקוראן כותב בפירוש שהארץ הזו היא ירושתם של היהודים.

"לפי הקוראן, אלוקים יאסוף את היהודים שוב לארץ המובטחת לפני שיגיע סוף העולם. זה אומר שזהו רצון אלוקים ואין לאף מוסלמי זכות להתערב ברצונו של האלוקים...

"ישראל היא דמוקרטיה, מסכנת את בניה ובנותיה כדי לאתר טרוריסטים המתחבאים בין אזרחים ופוגעת רק בהם. ארץ שמאפשרת ללבני דתות שונות לחיות בה בשלווה...ישראל היא הפרח של המזרח התיכון".

תגיות:ערביםאוהבי ישראלמוסלמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה