חדשות בארץ

בהחלטת הממשלה: גופות המחבלים לא יוחזרו למשפחותיהם

״משפחתו של המחבל הופכת את לווייתו למפגן של תמיכה בטרור והסתה לרצח, ואסור לאפשר זאת", כך נימק את ההחלטה השר ארדן. עוד הוחלט להחרים את רכושם של מחבלים, ובנוסף להריסת בתי מחבלים שהונהגה עד כה, הוחלט גם שלא לאפשר את בנייתו של הבית מחדש

אא

בישיבת קבינט מיוחדת, שהתקיימה אמש לאור המצב הביטחוני הקשה, הוחלט על סנקציות חדשות נגד מחבלים, במטרה לדכא את פעילות הטרור. אחת ההחלטות היא, כי גופותיהם של מחבלים לא יוחזרו יותר אל משפחותיהם. את ההחלטה נימק השר גלעד ארדן באמרו, כי "״משפחתו של המחבל הופכת את לווייתו למפגן של תמיכה בטרור והסתה לרצח ואסור לאפשר זאת".

גם הצעתו של השר ארדן, הנוגעת לקבורה של מחבלים בבתי קברות של צה"ל בקצוות הארץ, כפי שנהוג היה בעבר – תיבחן.

עוד הוחלט בישיבה לכתר שכונות במזרח ירושלים, במטרה לפקח בצורה הדוקה יותר על השכונות, שמהן יוצאים מרבית המחבלים, וכן לפקח על הפרות סדר.

ארדן ונתניהו (צילום: עמית שאבי / פלאש 90)ארדן ונתניהו (צילום: עמית שאבי / פלאש 90)

כמו כן, הוחלט להרחיב את הנוהל שיושם עד כה, הנוגע להריסת ביתם של מחבלים שביצעו פיגועים, כך שלא תתאפשר אף בנייתו של הבית מחדש מאוחר יותר, ושההריסה תבוצע תוך שבוע ימים. רכושם של המחבלים יוחרם במלואו, וגם אזרחותם של בני משפחתו של מחבל שהגיע ממזרח העיר – תישלל לאלתר.

בנוסף, התקבלו החלטות הנוגעות לביטחון, כמו תגבור של המשטרה בכוחות צה"ל בערים ובצירים מסוימים, וכן הרחבתו והגדלתו של הכח המבצעי של המשטרה.

כאמור, הוחלט גם על הרחבת האבטחה בתחבורה הציבורית בירושלים, בדמות הקמת מערך שלם, שיכלול גיוס של עוד כ-300 מאבטחים, אולם עד להקמת מערך זה הוחלט כי חיילי צה"ל ישמשו בתפקיד.

תגיות:גופותמחבליםממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה