חדשות בארץ

מרגש: החברות הדתיות מהפייסבוק של נעמה הנקין הי"ד – שילמו את חובותיה

הנקין הי"ד, היתה בעלת סטודיו לעיצוב גרפי. חברותיה לפייסבוק, גילו כי הסטודיו חייב כספים, שהעברתם מתעכבת בשל ענייני צו ירושה ועזבון. בתגובה, התגייסו החברות ואספו תוך חמש שעות את הסכום המבוקש. "נעמה לא היתה מלינה שכר", הסבירו

אא

יוזמה מרגשת שהתרחשה לאחרונה בידי חברותיה לפייסבוק של נעמה הנקין הי"ד, מגלה כי החליטו לקחת על עצמן את חובותיה מהעסק של הנקין – ולשלם אותם.

הסיפור, שהתרחש זה עתה, נוגע לעסק שהיה ברשותה של הנקין, שנקרא "סטודיו המעבדה" ועסק בעיצוב גרפי. עם הגיע תחילת החודש הלועזי, נתבקש הסטודיו לשלם את הוצאותיו לחודש הקרוב, לרבות שכר לעובדת בסטודיו וכן לספקים שונים. אולם התשלום נאלץ להתעכב, זאת בשל ענייני צו ירושה ועיזבון.

הנקין, היתה חברה בקבוצת הפייסבוק "דתיות עסקיות מדברות", קבוצה המונה כ-3,700 נשות עסקים ויזמות דתיות. כאשר שמעו מנהלות הקבוצה על העניין הכספי, מיהרו לעשות מעשה, ובתאום עם המשפחה, העלו פוסט לגיוס תרומות מנשות הקבוצה.

"התגייסנו לטפל בעניין – מנהלות הקבוצה בתיאום עם רואה החשבון של נעמה – ולדאוג שהכספים יגיעו לספקים ולתשלום משכורות עד ה־10 בחודש. לכן אנחנו צריכות גם את עזרתכן", כתבו מנהלות הקבוצה בקריאה נרגשת. "אנו קבוצת דתיות עסקיות שערבות זו לזו ומעוניינות להספיק את שנעמה לא הספיקה ולשלם בזמן (כמו שנעמה הייתה עושה). מה צריך? להיכנס לקישור ולהשתתף ב־150 שקל בכיסוי הצרכים הללו. אנחנו צריכות 100 נשים כדי להגיע ליעד ולהצליח לעמוד בלוח הזמנים. הכספים יועברו ליעדם בפיקוח רואה חשבון. הכל, כמובן, מתואם עם משפחתה של נעמה".

נעמה הנקין ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)נעמה הנקין ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

בתגובה, הצליחו היוזמות בתוך חמש שעות בלבד – לגייס את כל הסכום – חמישה עשר אלף שקלים, ולהעביר אותם ליעדם. תמי וייס, עובדת הסטודיו של נעמה, כתבה בתגובה לנשות הקבוצה בפייסבוק בהתרגשות: "אין לי אלא להודות לכן שעשיתן ודאי את מה שנעמה הייתה עושה, ועל כן אתן ממשיכות אותה. החייתן אותה. המעשה הזה מוריד דאגה מהוריה של נעמה, הוא משאיר את הכסף לילדיה. הוא מראה יותר מכל את הערבות הדדית, היחד, שותפות הדרך. נעמה גאה בנו. אין לי ספק".

"נעמה הייתה אחת הנשים הבולטות בקבוצה. פגשתי אותה בכנס, אבל רוב ההיכרות שלנו הייתה וירטואלית... במהלך השבעה הבנתי שיש משכורת שלא שולמה וחובות לספקים. פגשתי את אבא של נעמה והסברתי לו מה אנחנו הולכות לעשות", מספרת יסכה אופנהיים, מקימת הקבוצה בפייסבוק ואחת מיוזמות הרעיון, בראיון לאתר 'פיצ'פקעאס'. "נעמה מעולם לא הייתה מלינה שכר, ולכן רצינו שלא יישארו לה חובות. תוך חמש שעות גייסנו את כל הסכום, ונסייע בהמשך לעובדת שלה למצוא מקום תעסוקה אחר".

תגיות:משפחת הנקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה