חדשות בארץ

ולמרות הכל: בעולם מתייחסים לגל הטרור כ"אלימות ישראלית"

בארץ מתמודדים באיפוק גדול עם גל טרור מתמשך שהולך ומחריף, אולם בעולם ממשיכים לצייר את ישראל כרוצחת של חסרי ישע חפים מפשע. "ארבעה נערים פלסטינים נהרגו באלימות ישראלית", נכתב בלוס אנג'לס טיימס

אא

בשבועות האחרונים מתמודדת מדינת ישראל עם גל טרור מחריף בכל רחבי הארץ, שההנהגה ממשיכה לנהוג כלפיה באיפוק. אחת הסיבות לכך, הינם יחסי הציבור השליליים והגינויים הקשים להם תזכה ישראל בכל רחבי העולם – במידה ותחליט להשיב בחוזק יד, כלפי המרצחים. אולם סיקור שערך אתר Ynet  מראה, שזה כנראה לא באמת משנה מה ישראל תעשה - התקשורת העולמית תמיד תצייר אותה כמדינה רוצחת של חסרי ישע חפים מפשע.

כך לדוגמא, אתר החדשות CNN הציג את מקרי הדקירות בעיר העתיקה, בכותרת כללית ועמומה: "אלימות ישראלית-פלסטינית: דקירות ליד העיר העתיקה, גיוסו עוד שוטרים" – זאת מבלי לציין מי דקר את מי ובאילו נסיבות. בדומה להם, גם עיתונים בריטים שונים סילפו את המציאות: ה"טלגרף", בחר להבליט את מותם של הפלסטינים, ופרסם כי "המתיחות הישראלית-פלסטינית גוברת בעוד חיילים ירו בשני נערים פלסטינים", וכן עיתון ה"גרדיאן" פרסם כי  "במזרח ירושלים: ארבעה הרוגים וחמישה פצועים בהסלמה של האלימות".

גם עיתון ה"אל-פאיס", פרסם כותרת מקוממת ומעוותת לתיאור המצב, במילים: "חמישה פלסטינים נוספים נהרגו באלימות בישראל ובפלסטין. באורח דומה, גם בעיתון הצרפתי "לה-מונד" נכתב כי "שני פלסטינים נהרגו בעזה".

בנוסף, רשת החדשות BBC עוררה סערה ישראלית, כשפרסמה באופן מגמתי עדכונים שקריים הנוגעים למתרחש בארץ. כך לדוגמא, כתבה בנוגע לפיגוע בו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון בנט, שבסיומו נורה המחבל כי "פלסטיני נורה למוות לאחר ששני ישראלים נהרגו בתקיפה בירושלים". זאת מבלי לציין את המילים מחבל, טרור או רצח. בסופו של דבר, הרשת אמנם שינתה את הכותרת – אולם לא התנצלה על כך. כאמור, אין זו הפעם הראשונה בה מדווחת רשת BBC על חדשות בישראל בצורה מגמתית. גם בעת הטבח שהתרחש בבית הכנסת בהר נוף, דיווחה זאת הרשת כ"התקפה על מסגד ישראלי".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בדומה להם, גם ה"ניו יורק טיימס" חטא לאמת, כשהתעלם מלדווח על האירועים האחרונים, ותחת זאת פרסם דיווח במילים "חיילים ישראלים הרגו שישה פלסטינים בעזה, על רקע התגברות המתיחות בגדה". גם ה"וושינגטון פוסט" התבטא בצורה מקוממת, כשבחר במילים: "תקיפות בירושלים הותירו שני הרוגים חמישה פצועים", מבלי לציין את הנסיבות. גם בכותרת המשנה, נכתב כי "פיגועי דקירה בשבת בירושלים הובילו לחמישה פצועים ושני הרוגים, שני פלסטינים מתו בעימותים במקום אחר, בהסלמה הקשה ביותר בין ישראל לפלסטינים, מאז העימות בשנה שעברה בעזה".

לעומת זאת, ה'צדיקים' הכמעט יחידים ב'סדום', היו עיתונים בודדים, בהם עיתון ה"טיימס" הלונדוני, שבחר להבליט את הנפגעים הישראלים, כשכתב בסיכום אירועי השבוע כי "ישראלים נפצעו בשתי תקיפות סכין בירושלים", וכן רשת FOX, שהינה אוהדת ישראל, שכתבה כי "פלסטינים דקרו ישראלים בשתי תקריות בירושלים".

נמצאנו למדים בזמן אמת כמה התקשורת יכולה לעוות ולסלף עובדות פשוטות, כמו להפוך את ישראל לרוצחת נתעבת, כשהאמת היא שלמרות שהיא נמצאת בתקופה מתוחה ביטחונית – להווי ידוע עד כמה היא נוהגת באיפוק ובהגנה עצמית. המסקנה המתבקשת מכל האמור היא, כמה יש לקבל כל מידע שקוראים בעיתונות הכללית, בארץ ובעולם – בעירבון מוגבל. זכרו, שכל מציאות שמנסים להעביר לכם, ואפילו 'עובדות יבשות' לכאורה – תמיד עוברת סינון דרך משקפיו של האדם שמעביר לכם אותה.

תגיות:טרוראלימותישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה