חדשות יהדות

ואפילו בהסתרה: על הניסים שבתוך הפיגועים

איך שרדו ילדי משפחת הנקין? למה הפיגוע בפתח תקווה הסתיים בפצוע קל אחד בלבד? גם בימים של מתח בטחוני, חשוב לראות את הניסים הנסתרים

אא

הרבה אדום ושחור יש בכותרות העיתונים בימים האחרונים. הרבה דמעות, דם, יתומים. כל מהדורת חדשות מביאה איתה עדכון על עוד פיגוע דקירה. עוד השלכות אבנים. עוד מחבל שנלכד – או נמלט.

אבל גם בימים קשים כאלה, יש צד נוסף למתחולל מול עינינו. תקראו לצד הזה, אם תרצו, 'ואפילו בהסתרה'.

כי גם בהסתרה של פיגועים ופחד, גם בהסתרה שבתוך ההסתרה של ארבעה יתומים שראו את הוריהם נרצחים, גם שם – נמצא אלוקים. גם שם, יש ניסים גדולים, שצל האבל כמעט ומחביא מהעין, אבל כדאי מאד להתאמץ לראותם.

המחבלים שרצחו את איתם ונעמה הנקין הי"ד? מסתבר שהם התכוונו בהחלט להרוג גם את הילדים. אבל תקלה לא ברורה, וטעות שגרמה לאחד מהם להיפצע מהנשק של חברו, הניסו אותם מזירת האירוע, והותירה את ילדי המשפחה בריאים ושלמים. ההורים אינם, אבל מורשתם חיה – ותמשיך בעזרת השם – בארבעת ילדיהם.

הרב איתם ונעמה הנקין הי"דהרב איתם ונעמה הנקין הי"ד

המחבל שדקר את אהרן בנט הי"ד בסמטאות הרובע המוסלמי בירושלים? הוא התכוון לחסל משפחה שלמה, לא רק את אהרן. אבל אדל, אשתו של אהרן, על אף שסבלה דקירות בכל חלקי גופה, הצליחה להגיע בשארית כוחותיה לכוח המשטרתי הקרוב ופונתה לבית החולים – כמעט ברגע האחרון לפני שתמות מאיבוד דם. איש לא עזר לה, לאדל: בראיונות לתקשורת היא סיפרה איך אנשי הרובע המוסלמי התגודדו סביבה וצחקו, מסרבים לסייע לה. אבל מישהו אחר סייע לה – והיא שרדה. גם שני הילדים נותרו בחיים: הבן פצוע קל, הבת בריאה ושלמה.

(צילום: קובי גדעון / פלאש 90)(צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

המחבל שחטף אתמול נשק מחייל בקריית גת וחדר לתוך דירת מגורים? הוא התכוון לשחזר את הזוועה של רוצחי משפחת פוגל. אבל משפחה אוחנה, איכשהו, הצליחה להתנגד לו עד שהגיעו השוטרים וחיסלו אותו. השוטרים אגב השתייכו ליחידה  המתמחה בלכידות כאלה, והיו במקום 'במקרה'.

המחבל שביצע פיגוע דקירה אתמול בקניון בפתח תקווה? הוא הצליח רק לפצוע קל אדם אחד לפני שהסכין שלו פשוט...נשברה. הפנצ'ר הבלתי מתוכנן אפשר למאבטחים להשתלט עליו בקלות יחסית ולמנוע נפגעים נוספים.

פיגוע הדקירה בפתח תקווה (צילום: פלאש 90)פיגוע הדקירה בפתח תקווה (צילום: פלאש 90)

אלה הן רק ארבע דוגמאות. אין ספק שקריאה יסודית של החדשות תגלה לנו ניסים רבים נוספים. אנשים שנרגמו באבנים ויצאו בשלום. יהודים שנדקרו והצליחו להיחלץ בחיים. שונאי ישראל שביקשו לפגוע בנו – וסייעתא דשמייא קילקלה להם את התכניות.

אי אפשר שלא לכאוב את השכול והאובדן שמכים בנו בימים כאלה. כן אפשר לנסות לראות את התמונה כולה. ימים של הסתר פנים, ימים של צירי גאולה כואבים, אבל בוודאי גם שם – נמצא השם יתברך.

תגיות:פיגוע דקירההשגחה פרטיתנסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה