חדשות בארץ

מקומם: יבוטל תפקיד הרב שאחראי לזכויותיהם של חיילים חרדים בצה"ל

בצה"ל הוחלט לאחרונה לבטל את תפקידו של רב-סרן הרב שמשון קליין, מי שאמון כיום על סוגיית שילוב החיילים החרדים לצה"ל, ולפיקוח על תנאי שירותם וקבלת זכויותיהם במהלך שירותם הצבאי. החיילים החרדים זועמים בתגובה: "אם פוגעים בו – פוגעים בנו. מדובר ברב ששימש כאב רוחני וכסמכות הלכתית עבור רבים"

אא

עקב סדרת קיצוצים הצפויה בקרוב בצה"ל, אשר נוגעת גם לרבנות הצבאית הראשית, הוחלט באחרונה על ביטול תפקידו של רב-סרן הרב שמשון קליין, מי שאמון באופן בלתי נפרד על שילוב חרדים במסגרת הצבאית.

ההחלטה, אשר נחשפה לאחרונה על ידי אתר וואלה NEWS, משפיעה באופן ישיר על חרדים אשר בחרו להתגייס לצה"ל. שכן, הרב קליין, אשר משרת בתפקיד כרב שילוב חרדים מזה כשלוש שנים, אמון על הדאגה והפיקוח לצרכיהם של החיילים והדאגה לשמירה וכיבוד אורח חייהם בתוך בסיסי צה"ל השונים. גורם המעורה בפרטים, הגדיר את תפקידו של הרב באמרו כי "הרב שימש כאב רוחני וכסמכות הלכתית עבור רבים מהחיילים החרדים".

בתגובה לכך, דובר צה"ל הגיב על הדברים ומסר כי "במסגרת התכנית הרב-שנתית גדעון, מתוכנן המשך הרחבת גיוס החרדים, תוך מתן כלל התנאים הנדרשים למתגייסים. בתכנית נכללים תהליכי התכנסות והתייעלות בכוח האדם, ונבחנים כלל התפקידים, כולל התפקיד הספציפי זה. בכל חלופה, יינתן מענה לצרכי החיילים החרדים בשל חשיבות הנושא".

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90ׂׂ)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90ׂׂ)

כאמור, חיילים חרדים רבים זועמים על ההחלטה. אחד מהם אף התבטא ואמר כי "אם פוגעים בו – פוגעים גם בנו". על כך הוסיף גם חייל חרדי נוסף, שביקש להתייחס לקמפיין חרדי שפורסם לאחרונה, ואשר כלל אמירות קשות כנגד חרדים המשרתים בצה"ל, שבעקבות כך התבטא ואמר: "דווקא בתקופה הזו, היה מצופה מצה"ל לנהוג בחרדים המשרתים בכפפות של משי, ולא להיפך".

כזכור, הרב שטיינמן, אחד מגדולי הפוסקים בעולם התורה, התבטא בעבר בנושא גיוס בחורי ישיבות לצבא, ואמר: "עם ישראל בצרה גדולה, כל אחד ואחד מאתנו יודע באיזו צרה נוראה מדובר. לאחר שכבר כמה דורות ב"ה שיכולנו ללמוד וללמד לבנינו תורה ובסייעתא דשמיא נתרבתה תורה בישראל, הישיבות הלכו והתרבו בלומדי תורה, ופתאום התרחשה ובאה עלינו הצרה נוראה הלזו, כאשר הם מבקשים להחריב ח"ו את כלל ישראל. אנו סמוכים ובטוחים, שכל זמן שיש אנשים שמצטערים על חילול ה' הגדול הזה מכך שח"ו תתמעט תורה מכלל ישראל, כשכואב על חילול שמו יתברך והתמעטות התורה חלילה, לא יוכלו להרע לנו.

"צריכים לעורר רחמי שמים לעמוד בתפילה ולהתחנן לקב"ה שלא יוכלו לפגוע בנו ונוכל לנו להמשיך ללמוד תורה כל חיינו, ושלא ימוש התורה מפינו ומפי זרענו לעולם ועד. יחד עם זאת, חייבים להוסיף בלימוד התורה, ואזי נזכה שזכות התורה תעמוד לנו שנוכל להתגבר על הקמים עלינו ולא יוכלו למעט לימוד התורה ונזכה לגאולה האמיתית במהרה בימינו אמן".

תגיות:צה"לחרדיםצבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה