כתבות מגזין

גדעון סער: "חשוב לי שבני יגדל עם ערכים יהודיים"

גדעון סער, המצוי בפסק זמן פוליטי, העניק ריאיון חג נרחב לעיתון 'משפחה' וסיפר על התקרבותו ליהדות והאופן בו לידת בנו שימשה זרז לתהליך

אא

אין כלי תקשורת בארץ שלא ניסה לראיין את גדעון סער, השר הבכיר לשעבר שיצא לפסק זמן פוליטי, לקראת חג הסוכות. סער, עם זאת, העניק ריאיון אחד ויחיד: ליוסי אליטוב ושמעון ברייטקופף מ'משפחה'. סער מסרב עדיין לומר מתי יחזור לפוליטיקה, או לפרט על טיב יחסיו עם ראש הממשלה נתניהו, אבל על התקרבותו ליהדות הוא בהחלט דיבר באותו ריאיון.

"כשדוד נולד הזמנתי לברית רב גדול שישמש סנדק. לרוע המזל הוא לא יכול היה להגיע לאירוע. כששמעתי שלא יגיע הרגשתי שזה התפקיד שלי, שאני אמור להיות הסנדק של הבן שלי. אחד הרבנים שהשתתף באירוע אמר לי שסנדק חייב להיות יהודי שומר שבת. מה הבעיה, אמרתי לו, אני אקבל על עצמי שמהיום והלאה אני שומר שבת. וכך היה. קיבלתי על עצמי לשמור שבת, וכך עשיתי מאז".

סער מסייג ואומר שמדובר בתהליך, שפשוט הבשיל בדיוק באירוע ברית המילה של בנו. "אבל התהליך יכול היה לקחת עוד הרבה שנים והסנדקאות זרזה אותו. ללידה של דוד היה קשר לזה...כשנולד לי בן היה לי מאד חשוב שהוא יגדל עם ערכים יהודיים...לתת לו את האפשרות כשיגדל וירצה לעשות את הבחירות שלו, שהן לא יהיו מתוך בורות או חוסר ידיעה אלא בחירות שמבוססות על זהות יהודית בסיסית":

גדעון סער (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)גדעון סער (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

ההחלטה כמעט האחרונה של סער כאיש ציבור הייתה לאסור על פעילות מרכולים בתל אביב בשבתות. "היה לי ברור שאם חוק העזר שמתיר להם לפעול יאושר, תוך שלושים שנה שבת תיראה בדיוק כמו יום חול. אני בטוח שאף אחד לא רוצה שזו תהיה התוצאה... צריך לחדד עוד נקודה: השבת של האדם הדתי תישאר אותה שבת בכל מקרה. הוא תמיד יהיה בבית הכנסת, יאכל שלוש סעודות עם המשפחה וישמור מצוות. שבת היא של כלל ישראל ולכן חשוב מאד לשמור על ממד ייחודי גם במרחב הציבורי".

מלבד ההתקרבות האישית, סער גם נצפה לא מעט בבתיהם של גדולי ישראל בשנים האחרונות, בעיקר בביתו של רבי חיים קנייבסקי בבני ברק. "לצערי אני לא מגיע לשם בתדירות מספיקה, אבל כשאני בא ורואה את המסירות שלו ללימוד תורה, כשאני רואה את ההסתפקות במועט, אי אפשר שלא להתפעם. כשאני יוצא מהבית שלו אני תמיד מצטער שאין לי מספיק זמן ללמוד יותר. זה משהו שאני מעריך מאד, ואני מתפלל ליום בו אהיה פחות טרוד בנושאים ציבוריים ובנושאים של פרנסה, ואוכל לקחת לעצמי יותר זמן כדי ללמוד".

תגיות:גדעון סערהתקרבות ליהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה