סיפורים אישיים

כשאלוקים שולח לך שעון שבת

בחור מתחזק נזקק להתקין שעון שבת בדחיפות יום לפני ראש השנה. הוא לא מאמין שזה אפשרי...עד שזה קורה

  • ז' תשרי התשע"ו
אא

לפני כשנה, ניר פלד התחיל 'להתחזק'. "התקרבתי ליהדות, ולפני ראש השנה החלטתי להזמין אלי את אחותי עם משפחתה, שהם כבר מתחזקים זה 8 שנים ושומרים תורה ומצוות לגמרי", הוא מספר לנו.

שבועיים לפני החג, ניר ישב לשוחח עם חברו, וסיפר לו על כך שהזמין את בני משפחתו אליו. החבר שמח בשמחתו על החג המשפחתי הצפוי, אבל לפתע עורר שאלה. "הי, לאחותך הרי יש ילד אוטיסט. מה תעשה אם הוא יכבה את האורות בחג? יומיים תישארו בחושך?"

השאלה הטרידה את ניר, אבל הוא שכח ממנה ונזכר בעניין שוב רק יומיים לפי החג, כששוחח עם גיסו. "תגיד", הוא שאל אז, "מה יהיה אם עידו יכבר את האורות?"

בצידו השני של הקו השתרר שקט. "תן לי לבדוק מה אפשר לעשות", אמר הגיס לבסוף.

עוד בטרם שב אליו הגיס עם תשובה, נכנס ניר לאתר הידברות והותיר שאלה דחופה לרב: "מה עושים עם ילד בן 14, אוטיסט וחרש ועיוור, שלפני שהוא הולך לישון תמיד מכבה את כל האורות בבית?"

ביום למחרת, קיבל ניר שיחת טלפון מרב של הידברות. "הוא התקשר אלי והתחיל לתחקר אותי על ההרגלים של הילד: האם הוא מדליק ומכבה לעצמו, וכו'. לבסוף הוא שאל אם יש לי שעון שבת. אמרתי לו שאני בסך הכל חודש מתחזק ואין לי מושג מה זה שעון שבת".

הרב הבטיח לחזור לניר עם תשובה, ואכן שב והתקשר כעבור עשר דקות. "יש עמותה שמתקינה שעוני שבת במחירי עלות", בישר לו. (התקנה פרטית, גילה ניר, עולה כ-500 ) , "תתקשר למספר הזה, ודבר עם בחור בשם מנחם".

ניר לא האמין שטלפון לעמותה יעזור במשהו. "אני גר ביישוב נעלה מעבר לקו הירוק, מי בדיוק יבוא להתקין לי שעות שבת בערב ראש השנה? בקושי יש לנו מנין בשחרית ביום חול ואנחנו מביאים חמישה צדיקים מקריית ספר לתגבר אותנו כי בלעדיהם אין מניין. אז מתקין לשעון שבת אני אשיג עכשיו?"

למרות הספקות, התקשר ניר למנחם, שאת מספרו קיבל מארגון הידברות.

"איפה אתה גר?" בירר מנחם.

"ביישוב נעלה".

"מצוין, בדיוק מחר בבוקר אני שם כדי להשלים מנין אגיע אליך מיד לאחר מכן כדי להתקין את השעון"...

ניר החל לרעוד מהתרגשות. "לא האמנתי למשמע אוזני. הקדוש ברוך הוא שלח לי צדיק עד הבית! כל מי שסיפרתי לו את הסיפור הזה קיבל צמרמורת".

שעון השבת הותקן בערב החג, החג עבר בשמחה ובאורה, וניר? הוא למד על בשרו: "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואפתח לכם כפתחו של אולם".

תגיות:זה קרה באמתשעון שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה