מעניין

מה גרם לאובמה וצוקרברג להתעניין בבן 14, שנעצר בחשד שבנה פצצה?

ארה"ב: נער מוסלמי נעצר והושעה מבית ספרו, לאחר שהמורים חשדו בכך שהשעון תוצרת הבית שיצר - הוא בעצם פצצה מתקתקת. איך הגיע העניין לאוזניהם של ברק אובמה ומרק צוקרברג, וכיצד הם הגיבו על התקרית?

אא

אחמד מוחמד (14) הוא תלמיד מצטיין בהנדסה, הלומד בתיכון 'מקארתור אירווינג' בטקסס. מוחמד החליט ליישם את מה שלמד בשיעור ההנדסה, על ידי בניית שעון ביתי מתוכחם. אולם לא ציפה לשרשרת ההתרחשויות שאירעו לו, כשהביא את השעון אל בית הספר במטרה להראותו למורה להנדסה: מורה אחר שהבחין במכשיר וחשד כי מדובר בפצצה, מיהר לדווח על כך לרשויות, וכך מצא עצמו מוחמד מובל על ידי ארבעה שוטרים בעודו אזוק באזיקים, אל תחנת המשטרה המקומית.

אחמד מוחמד עם השעון שבנהאחמד מוחמד עם השעון שבנה

הוא הושעה מבית הספר ונחקר, אך למרות שטען שוב ושוב באוזני החוקרים כי מדובר בשעון דיגיטלי ותו לא - השוטרים לא האמינו לדבריו והחקירה הצולבת נמשכה למעלה מחמש שעות, ומבלי לאפשר לו ליצור קשר עם הוריו. עד מהרה התפרסם הדבר, הגיע לרשתות החברתיות ואף צבר תאוצה עד שהגיע לאוזניהם של מייסד הפייסבוק מארק צוקרברג ואפילו לנשיא ארה"ב, ברק אובמה. 

כיצד הגיבו השניים?

"שעון מגניב, אחמד", צייץ ברק אובמה בטוויטר שלו, "האם תרצה להביא אותו לבית הלבן? אנחנו צריכים לתת השראה לעוד ילדים כמוך - שיאהבו את המדע. זה מה שעושה את אמריקה לכל כך נהדרת".

גם צוקרברג מצדו לא חסך במחמאות: "הכישרון והאמביציה לבנות משהו מגניב כל כך אמורים להביא למחיאות כפיים, ולא למעצר", כתב צוקרברג. "אחמד, אם אי פעם תרצה להגיע לכאן, אשמח לפגוש אותך. תמשיך לבנות".

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה